Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label friendship. Show all posts
Showing posts with label friendship. Show all posts
Unknown
Yipeee.. sambung lagi sementara masih excited and masih igt segala aktivti.. lol.. kalo nk check full itinerary, leh ke entry bercuti ke kota kinabalu Day 1/

So, day 2 kitaorg start agak lambat.. Suppose jumpa jam 9 di lobi tuk breakfast, tapi aku and anak2 dara pingintan hanyut dibawa angin lalu.. Maka fmly Azamila & Hazana Ayda proceed for breakfast.. Ngam2 diaorg habis breakfast, baru yg ttgl ni siap and terus proceed ke Pasar Tamu Gaya.. Kitaorg berpecah 2 group.. group kelaparan g bekpes, group ready shopping, terus proceed.. Bdw, Pasar ni open hanya pada hari Ahad pagi.. Shopping la segala mak enon pearl, rantai dan segala keperluan.. Mission aku & Mr. Mr. satu je.. Nak beli timun laut.. lol.. senang weh, cuci bdn, pinggan n toilet guna menatang ni.. kuikui.. 

Jom borong pearl and brooch

By the time habis shopping, matahari terik giler atas kepala.. So, kitaorg pun proceed tuk mencari makan tghr.. pasal panas, kitaorg request tuk makan dlm air cond, so we went to shopping mall.. Miam! bnyk gle choice makanan.. pergh! seafood beso2 ditayangnya hoi! hahhaa.. tp, telan air liur dlu.. pasal nk bantai mkn seafood mlm nanti.. Centre point Sabah ni, dekat gle dengan pasar filipine.. sat lagi nk p serang sana.. Siti Aishah awal2 lg dah kabo kedai mana yg boleh diserang, entry bawah nanti aku share kedai mana leh bargain harga baik punya ikhlas.. hehe.. Masa kt mall ni, kami pakat duk tertarik dgn pizza nama pezzo ni.. Alahai! sdp gler.. huhu.. smpi Ayunoraimie tlg googlekan kt semananjung ada x branchnya.. Alahai! ada la.. tp, kt times square and mid valley je.. Alahai, jenuh nak ke sana.. sigh.. xperlah, at least ada.. siap, nanti ku smpi! but seriously, PEZZO SEDAP BAK HANG!

can anyone spot tourist there? tgh buat mesuarat agung tuh.. keskes..
So, as promise - we when to pasar filipina.. memang xtuju tempat lain.. sume pakat ikot Siti Aishah.. Sampi je trus amik n bargain.. keskes.. senang kerja.. kwn aku yg sorg ni selalu dtg KK for meeting, so die mmg dah regular customer kat sni.. tp, mmg baiklah penjual ni pun.. senyum pun manis je.. mmg kami beli stok mcm menyerang minta jual kedai.. haha.. kalau korg rajin dtg sni beli ikan bilis, udang kering, sotong kering, ikan masin terubuk dan segala, singgah lah kedai LOT 1 ni, mmg terbaik layanan n bargain class A+.. Hohoh.. baik pny promo.. den xdo de dpt royalti ke hape ke.. promo pasal mmg best kedai ni weh! =)

borong please.. barang baik

oh my ikan masin.. yummy!
So, habis je borong,. kami mencari durian merah.. Mission ni dari pagi sbnrny duk cari.. hihihi.. so far, kat psr gaya xde.. psr filipine pun xde.. xper.. ada masa 2hari stgh lg tuk cari.. Berjayakah kami mencari? kita tggu smpi Day 4 entry k.. Miam durian!!!
Durian merah yang dicari.. Oh my durian.. Miam!
So lps shoppong sakan smpi xhengat poket dah kering, we decide to just jalan2 around Kota Kinabalu.. Bergmbr dengan YS (Yayasan Sabah)  and when to Masjid Terapung.. Memandangkan makguard kt situ xkasik van masuk (time ni tgh ada event kat masjid n ramai gle org), kitaorg cume dpt tgkp gmbr masjid dari jauh je.. xperlah., Jamak takhir kt hotel je lah nanti..

Sabah's Masjid terapung.. Bukan Terengganu je ado.. hahaha

Lps pusing2 KK, we proceed ke Muzium Sabah! Wow sgt.. we love history hokey.. Esp me! hehe.. (padahal carik aircond) So, masa time ni xsemua yg join.. Anak2 Hazana Aida tidur.. So, diaorg lepak je dalam Van.. Act, aku & Mr. Mr. been here 4yrs ago.. With Mr. Mr. gaming fren.. Pssst.. Mafia Wars geng letew.. Hiks.. So, here we are!

We are Convent's




After kesejukkan didalam muzium, we decide to Tanjung Aru.. Plan asal Ayunoraimie & Siti Aishah nak naik boat round ke pulau2 gitew.. Tp, pasal we bw kids and masa agak suntuk, kitaorg ke pantai sajalah for sunset.. 

Giler ramai org waiting for sunset and its really worth it.. Allahuakbar.. SubhanaAllah.. sunnguh cantek.. even eyes of camera couldnt snap the beauty.. Kena dtg and lihat sndri.. Being witness of this greatest, bless! Alhamdulillah.. jom, cuci mata.. 

SubhanaAllah


Spot star at pasir pantai.. Chewah..


Childhood fren | BFFTJ | Ayunoraimie, Me, Hazana Aida, Siti Aishah, Azamila Herda


Phew!!! tau x sunset sni what time? Kul 5.40 hokey.. hahaha.. Rupenya masih awal lagi.. So, we decide balik bilik dulu supaya leh mandi and go seafood! sekali jalan jem daaaaa~ Jadi kitaorg terus je ke RESTAURANT WELCOME DINNER near cititel.. Giler beso makan besar kat sni.. sume seafood.. and sume hidup.. ko pilih la sendiri makan smpi kenyang.. Memula masa g pilih makanan n ikan segala, terkejut gak tgok ikan kerapu je, 100kg RM100.. bukan calang2 ikan die.. besor bak hang.. kitaorg plak selumber je pilih sampai 7/8 lauk.. Nanges! hahaha.. So, in the end berapa total? Jeng^Jeng.. 
Jom layan seafood <-- b="" klik="" sni="">.. 



Udang masak mentega

scallop steam halia

kerapu masak sweet thai

Homemade taufu.. Recomended sgt

Ayam masak miam

Ketam masak salted eggs
<-- b="" klik="" sni="">
Aduh! masih terasa syahdu keenakan makanannya.. Miam sgt!

<-- b="" klik="" sni="">
<-- b="" klik="" sni="">Ni-lah nikmat pemberian Allah yang tidak terhingga.. Merasa dan menikmati.. MasyaAllah.. Bless! Alhamdulillah.. So, kitaorg semua 9 adult, 1 kids & 2 infant.. & guess how much the bill? paling win teka RM700++ and paling rendah teka RM555.. The rest teka in between the price.. But, the real bill be?
<-- b="" klik="" sni="">

<-- b="" klik="" sni="">RM474.30!!! Masing2 terkejut.. Biar betul.. Haha.. KItaorg order 2 type ikan besar gle, udang loaded, ketam suri, homemade taufu, 2 jenis masakan ayam, sabah vege & scallop kot.. Well, our sotong xsampai2 sampai sudah.. hahaha..

Nota Kaki:
  • Muzium Sabah Entry : RM2, selesa gle and ada rangka ikan paus di sini..
  • Kalo lepak ptg2 kat YS (yayasan sabah) leh gak tgok sunset cantek
  • Tanjung Aru dlm renovation persisiran pantainya, sbb nak naik hotel in  2yrs time
  • Shoppingla sebnyk mgkn di kampung Air instead of pasar gaya.. haha.. sbb kg air buka mlm, xpanas n sedikit murah
  • sila borong baik punya ikan masih di pasar filipina blkg hotel le meridien
  • jgn lupa try pezzo kt centre point sabah


<-- b="" klik="" sni="">


sambungan bercuti ke kota kinabalu-Kundasang, Sabah Day 3
Unknown
Hola! lama tak menaip.. sebenarnya xde idea and observationku, makin lama makin teruk cara penulisan ku.. macam perlu ke sekolah semula.. hahaha.. mungkin sebab lama xmengarut..

Sebenarnya trip ni sepatut roadtrip to south.. which akan ke muar-johor bahru-singapore.. tapi, nak jadi cerita, rezeki smpi ke kota kinabalu semula.. hips2.. Al-kisah, this trip is plan by our childhood fren.. we all kenal each other since darjah 1 - ala umur 7tahun tu.. hehe.. tp, ditakdirkan jodoh kami mmg panjang.. Alhamdulillah.. Lps habis sekolah rendah, aku ke boarding school, yg lelain ke sekolah menengah yg sama tp ms f2 Siti Aishah pindah ke hulu langat and masa f4 Azamila Herda & Hazana Aida plak ke teknik and leaving Ayunoraimie.. But still, eventho we apart, we still keep in touch with each other.. dlu2, surat la menjadi pengganti.. bdk2 sekarang mst xpernah ada chance tuk experience this moment kan.. alahai, menunggu surat dibalas mcm menuggu durian runtuh.. syiok gle! Excited!!

Eh! panjang plak cerita zaman dlo2 ni.. hahaha.. okey jom aku share our itinerary.. Ni mcm reference ajelah.. xsemestinya tuk ikot.. tapi so far kitaorg follow sume kecuali H. Benjamin residence tu.. sbb xsempat.. langit dah sayup2 mendung.. Kebetulan plak pagi2 tu ramai yang cherry2 dek penangan salah makan sambal kicap.. tsk tsk.. *crying face*



So, perjalanan kitaorg ni sebenarnya tidaklah sampai 4hari 3mlm tp sbnrny lebih kurang 3hari 3mlm je.. pelikan kan? kan? hehehe.. sebab.. kitaorg gerak 01.10.2016 *happy beday to me* =).. Flight kitaorg pukul 7.30pm and expected smpi KK pukul 10.45mlm gitu.. So, ikot plan smpi je terus tidur.. Zzzzzzz.. Tp, kisahnya, flight kitaorg delay ke pukul 8.50pm.. Memang la kitaorg bantai dinner KFC dlu.. Masa hantar, adikku Muhammad Fahdli hantar.. Lpstu dia trus nk p cari rezeki dgn uber.. Jadi, replacing him is my another adik, - Angah @ Azmila and her fmly, Abdul Qayyum & Muhammad Ariq Qushayyi.. Seronok i ramai yg hantar.. Beday girl la katakan.. chewah.. padahal dah nk kerepot.. *grin* Angah & fmly waiting us until we boarding.. siap buat lambaian miss world gitew..


adik laki den, thank you la hantar kami.. we love it

adik 2 den yg tggu smpi us boarding.. thank you.. muahx

So.. we boarding tepat 8.50pm and biasanya saat2 akhir hp nak off ni, aku akan text kedua org tua ku as saying goodbye and ask for thier dua'.. bila naik MAS ni, mmg segala air yang ada ko boleh minta.. Berapa gelas ko nak pun, ko leh angkut.. LOL.. Tp, bab makan, mmg 2 type ajelah depa kasik choose.. ayam ka ikan ka.. kalo pilih ikan, jawapannya.. "dah habis".. sakitnya tu disini.. haha.. Ayam pun bolehlah.. Alhamdulillah.. =)

Kami yg didalam flight.. 2 row kami punya.. hiks~


Sampai je kat kk airport, abg supir (dah terbiasa sgt panggil gini psal g indon kan! lol padahal abg driver tu org msia n islam.. hahaha.. ) dah tunggu us.. Terus masukkan beg and vrooom..

Van inilah yg menjadi transport kami sepanjang di KK & sblh kiri dpn tulah supir kami.. Wwwweeee

Sampai je kat hotel, letak je beg.. baru melepet atas katil, pintu kene gegar..

Bell: Tuk! Tuk! Adam ooo Adam, jom kuar p minum
Aku: Dah nak keluar dah ke? Jap kitaorg siap..
Bell: Eh! ni lelaki je, perempuan sume tinggal, duk hotel
Aku: Chet, mana leh jadi ni..
Mr. Mr. (My hubby): Hahaha (gelak2 sambil bersiap dgn pantas)

Mr. Mr. and Bell

alahai.. kalau dah jodoh tak kemana gitew.. Bell @ Muhd Asrul ni husband kpd Hazana Aida, one of my bff ms sekolah rendah dlu.. & kebetulan plak Bell ni a good fren of my husband my University time.. hahaha.. mmg seronok la depa.. ada geng.. aku sonok gak, at least xde rasa bersalah sgt bila aku hang around dgn my ladies.. Mr. Mr. ada kawan.. Wweeeeeee~

So, spnjg depa g lepak.. aku pun ke bilik anak dara pingitan.. hahaha.. Lepak smpi xhengat dunia lps tu siap leh g mamak.. Mr. Mr. dah siap balik bilik, kitaorg kul 3pg masih lagi melepet.. Betul pny lama xborak n lepak dgn diaorg.. rindu!


Nota Kaki:
  • Flight : MAS, Klia
  • Transportation : Van 11 seater
  • Hotel (1D 2N) : Hotel Travellers (Shoplot 27&28 Jalan, Tugu Kampung Air, 88000 Kota Kinabalu, Malaysia) Phone+60 88-256 195
  • Walking distance : Pasar Malam Kg Air (6pm - 10pm setiap hari)
  • Walking distance : Pasar Tamu Gaya (6pg - 12tghr hari Ahad shj)
  • Walking distance : Pasar Filipina (6pg - 7mlm setiap hari)




Unknown
Sama seperti hari-hari biasanya, aku bangun pagi-pagi untuk menunaikan kewajipan sebagai seorg isteri, hamba Allah dan pekerja.. Menemani sang embun menanti kedatangan mentari pagi.. yang pasti akan bermula dengan jem disetiap penjuru kota..

Maha Suci Allah yang masih memberikanku kesempatan merasakan nikmatnya menghirup segarnya udara subuh hari ini, yang masih memberikanku kesempatan untuk memperbaiki diri, yang masih memberikanku kenikmatan atas nikmat sehat, iman dan islam yang aku berharap untuk selalu ditetapkan hingga nyawa meninggalkan badan.

Menurut kalender Masihi, hari ini adalah  1st October 2013 bersamaan dengan tarikh lahirku yang ke 29 (penghujung 20s org kata). Makanya, hari ini menjadi begitu bermakna bagiku.. Hari dimana dulu ku dilahirkan.  Ucapan selamat dan doa dari keluarga, dan sahabat mengalir deras menghiasi inbox hpku, facebook, whats app, dan sume chats apps.. Tak kurang juga ada yg menghadiakan ku kad2 ucapan di ofis..  Semua memberikan kata-kata indah dan penuh makna.

Pagi ini aku terbangun dengan penuh kesyukuran. Bersyukur masih diberikan kesempatan untuk menghidupkan sepertiga malam, 'bercengkrama' dengan Sang Pemilik jiwaku.

Alhamdulillah,,,,
29tahun yang lalu ketika pertama kalinya aku melihat dunia. Tanpa terasa masa berlalu dengan begitu pantas.. Ya Allah, kini aku sudah dewasa,  jadikanlah aku khusuk dan tawadhu dalam menerima hikmah dan berakahMu.
Ya Rabb.. Hari ini bertambah usia dalam kiraanku dan berkurang pula usiaku dalam kiraanMu.

Tidak terasa.....
Hari demi hari terus berganti...
Minggu ke minggu terasa singkat sekali,...
Bulan bersilih ganti
Tahun berganti tahun,,
Ya Rabb....
Terasa singkat sekali masa...

"Ya Allah,, terima kasih untuk setahun yang luar biasa yang Engkau berikan kepadaku, Terima kasih untuk jalan yang Engkau lapangkan, dan segala kemudahan yang Engkau berikan.
Rabb, Terima kasih untuk pelajaran yang Kau berikan, bahwa semua akan indah pada waktunya. Engkau bukakan mataku, bahwa walaupun sering ku rasa pahit dan perih, rancanganmu selalu yang terbaik dan indah.. Ya Rabb..setahun ini aku banyak belajar tentang hidup. Belajar bahwa semua yang ada di dunia ini hanya milikMu semata. Semuanya bisa Kau ambil kapan saja dan Kau gantikan dengan kehendakMu. Ya Allah, ajarkan padaku agar tidak meminta kembali apa yang hilang, tapi ajarkan padaku untuk percaya bahwa apa yang Engkau berikan adalah yang terbaik"

Kupasrahkan setiap hembusan nafasku, setiap langkahku hanya kepadaMu sekarang dan selamanya.
Semoga hari ini dan akan datang, aku menjadi lebih baik dari yang terbaik,.

Make a wish...............

Dihari ulang tahunku ini, aku ingin mengirim doa untuk sepasang bidadariku. Ayah dan Ibu yang sangat aku sayangi.. Kedua Ayah dan Ibu Mertuaku,
Ya Allah, berikan kesihatan, perlindungan dan cintaMu untuk mereka.. Permudahkan urusan mereka untuk terus dekat pdMu.. Dalam setiap doaku, berharap agar aku bisa menjadi anak yang dapat mereka banggakan.. Aamiin.

Teristimewa juga untuk suamiku, 
Ya Allah, murahkan rezeki suamiku, permudahkan urusannya, beri perlindungan padany, berikan dia kekuatan dalam membimbingku ke jalanMu.. Semoga kasih sayang dan cinta kami hingga ke JannahMu.. Aamiin..

Buat adik bradikku,
Ya Allah, kau kurniakan mereka hati2 yang mencintaiMu, murahkan rezeki meraka dan permudahkan setiap urusan mereka.. Semoga kasih tali persadaraan ini berkekalan hingga ke syurgaMu.. Aamin..

Ya Allah,,,,,
Panjangkanlah usiaku agar aku dapat hidup dan menjadi bermanfaat bagi ummatMu yang lain.

Ya Allah,,,,
Jadikanlah aku termasuk ke dalam hambaMu yang senantiasa bersyukur terhadap rezeki dan anugrah yang Engkau berikan.

Ya Allah,,,,
Jadikanlah sisa hidupku sebagai kebahagiaan.
Aamiin Ya Rabbal Alaamiin..

Bismillah,, .Akan kuatkan semangat dalam jiwaku untuk menjadi yang terbaik untuk agamaku, keluargaku dan orang-orang yang aku cintai dan mencintaiku karana Allah.

Semoga aku dapat memanfaatkan sisa umurku dengan sebaik mungkin dengan kebaikan-kebaikan dalam pelbagai bentuk. Ya Rabb dengan penuh harap aku memohon semoga Engkau meredhai setiap hembusan nafasku, degupan nadi dan jantungku, desir rasaku, kejapan mataku, langkah kakiku dan setiap tindakanku.

Selamat Hari Lahir Azmilia....
Keep Smile...Keep Stronger as ever...
Allah always beside you.


*Terima kasih untuk semuanya atas doa dan ucapan yang diberikan, Semoga doa-doa yg diberikan, dimakbulkan oleh Allah SWT, tidak hanya untuk ku, tetapi kepada semua yang telah mengucapkan kata-kata indah hari ini.. Semoga Allah return and rewards all who doa for me with many2 joy and happiness.. Aamiin..
Unknown
"babe.. bila nak invite we all datang umah ko" "azmi, sampai hati xjemput ktaorg" "buat open house x this year raya" "jemput la aku kalo ko buat makan-makan" "kalo ko buat open house, sure aku datang" "OoOii, nak dekat setahun, bilanya nak buat house warming ni"..

begitula antara skrip2 yang aku dpt when we chat and talk about "house. raya, open house, makan2".. ahhaha.. so, me and hubby, officially choose 31st Aug as our "majlis makan-makan" but yet.. we have to postponed coz the time and schedule was so pack! MasyaAllah.. 24hours per day is given, but still we pack.. Alhamdulillah, the time and schedule pack for family and frens.. which sgt menggunakan masa tuh sume tuk org tersyg.. well, im bless even im too pack! phew.. phew..

so, officially.. we made it on 7th Sept 2013.. Alhamdulillah.. the weather is soooo nice.. frens and family datang xputus.. my hubby frens, my childhood fren, kwn sekolah rendah, sekolah menengah, mmbe Uni, coursemate Uni, mmbe ex-office, mmbe office, family angkat, uncle unties, kezen and relatives are all coming from all over the place..

Menu? Oh menu eh.. hehehehe..
  •  Nasi Lemak, Sambal Nasi Lemak & Sambal Sotong by MIL, I prepare telur rebus, ikan bilis and timun jew
  • Rendang, Kuah Lontong, & Kuah Kacang by Ayah's childhood fren, I prepare nasi impit jew
  • Laksa & Kuah Laksa by Ibu's fren, I prepare telur rebus & timun jew
  • Kuah Rojak by Ibu, I prepare timun, buah jambu and sengkuang di potong oleh Mr. Hubby jew
  • Agar-agar laici and puding jagung by Ibu, I prepare bekas jew
  •  & Kek's, brownies, kuih muih raya, and coklat2 and gula2.. 
phew.. phew.. itu aje menu nya.. hehehe.. senang x keje ku? kehkeh.. Oh! nak share some cute words from Mr. Hubby "Phew, penat gile, keje kat kedai makan pun xpenat macam ni" hahahhaha.. gelak guling-guling aku dengar.. lol.. but, really we have a good time serving my guest.. May Allah bless u all always & May have a good one.. Thank you for coming.. We, feeling blessed~

Few picture yang sempat taken..

My cute and adorable anak buah, Qaseh Haziqah.. Time fly.. Its 3am in the morning, her parents still chit chatting with us, while she sleeping beauty.. ^^

SMAKL 9701

Izna, Aqeel, Hairul, Aufa, Azizul, Wife Azizul, Zahhra, Mr. Hubby, Me, Azurah & Ami

Wife Addai, Addai, Aishah, Mr. Hubby, Me & Aimi

Nazri, Maisarah, Haziq, Me, Mr Hubby, Fadhli, Mr, Hubby, Me, Atiah & Atiah's mom

Adam, Afifa, Mahfudzah, Fiza Abdullah, Me, Azurah

Hafsah, Arissa, Fadd, Me, Anas, Noriswani, Mahizan, Akie, Marwan, Ammar, Mr. Hubby

dzal, Saliha, Me, Hafsah, Mahizan, Fadd, Arissa, Akie

Happy Baby delivering warmest regards to my lil' house.. love it!!!

Nyummy.. Nyummy.. dalam kepenatan tu, xsempat pun merasa makanan ni semua.. alahai.....


Unknown
Out of blue moon....

we start planning since a month.. raise your hand, whos going to join "1 day with the ladies".. list down the name and bla bla bla.. hahaha.. end up it just fill with 6 of us.. out of 50! lol.. but, the frenship which i cant deny tighten more and more.. love uollss..

we had a good time.. chit chatting, bulgogi session, muvie session with Vin Diesel, and karok of course.. hahaha.. dont you feel that we still 17? having a good time lepaking, muvie, chatting, karoking.. =)

here's some picture from us.. lovesss uolls!!!

with the ladies

All time favorite friends

After karaoke session

while I'm leaving

Unknown
wooopsss!!! planning a holiday?!! auww... its holiday! i lioke.. heheheh.. ntah bila ntah yang ada masanya.. well, they talk about KOREA, south korea its seems.. ehhehe.. so, just wanna share a bit info regarding Korea's four season.. time to visit KOREAku friends!!

Seasons:
Up until very recently whenever you asked a Korean to name a distinctive characteristic of their country, one of the answers would invariably be that Korea has four distinct seasons. Not very significant if you come from the northern parts of North America, but significant if you look at the weather in other Asian countries.
Korea’s four seasons have been truly distinctive, in that they each last about three months – a pattern that has been changing somewhat over the past decade or so.

Winter (~December to ~end February*) is generally cold and dry, very dry. Although there used to be a lot of snow, that’s not the case these days. When it does snow, the white blanket melts either right away or in a few days. One must watch for ice patches however. The temperature can dip lower than 19°C but fortunately cold weather lasts for only about three days and is followed by four days of warmer weather. This cycle is the norm in winter and it, along with sunshiny days and bright blue skies makes the Korean winter more tolerable. The distinctive Korean ondol heating system is another winter plus. A series of pipes lie beneath the floor and hot water (in older homes, hot air) runs through the pipes making the floor pleasantly warm. Homes, however, are very dry and you will need humidifiers over the winter. Mandarin oranges from Jeju Island are available in winter.

Spring (~March thru May*) usually announces its arrival with bright yellow forsythia flowers (kanari) along streets and highways. The season often starts out cool and maybe wet, but gradually the weather warms up and other spring flowers begin making their appearance, including magnolia and cherry blossoms. The various species of trees sprout leaves of various shades of green and reds. We also know that spring is here when we see the new crop of strawberries, while the appearance of Korea’s small yellow melons tells us summer is on the way. The one drawback to spring in Korea is a gift from China and Mongolia, yellow dust. The winds carry sand from the Gobi desert over industrial zones and urban areas, picking up pollutants along the way and delivering them as far away as the west coast of the U.S. Korea is on the route.

Summer (June thru August*) is one of the proofs that Korea is a land of extremes in that it is as hot and humid and the Korean winter is cold and dry. Summer is relatively hot and humid with monsoon rains beginning near the end of June and lasting until mid to late July. Occasionally, between the announcement of the beginning and the end of monsoon season, there is no rain. And then the rains come. Typhoons around Japan can also bring heavy to Korea in August. Summer temperatures can go over 38°C with an average of 20°C between June and September. Cold watermelon, sweet juicy peaches and cold noodles offer some consolation to the muggy weather, which generally ends by September, when the evenings turn refreshingly cool.

Autumn (September to November*) is probably the best time of year in Korea. The weather is cooler and dryer, but still pleasantly warm and sunny. As the season progresses, the leaves change colors and harvesting begins. Fall is the time of Chuseok, Korean Thanksgiving. At this time of year, you’ll find crisp, sweet apples in the market along with the unique Korean pear (known in North America as the Asian pear), huge purple grapes and the fragrance of roasting chestnuts and gingko nuts on the streets. One of the most important autumn events is Kimjang – the time for making kimchi. Families get together still to prepare this unique fermented dish according to their traditional family recipes. Fall kimchi is considered by many Koreans to be the best kimchi of the year. Fall is also a wonderful to go out of Seoul and explore Korea. The weather is great and the countryside is beautiful.

*There is so set date for the beginning and end of any season - and weather, in Korea as elsewhere in the world, has not been adhering to expected patterns of late. That said, Korea has 4 season, more or less divided into about 3 months each.
Unknown
Mungkin sebab boring atau dah super exhausted, maka kerja lain macam dah tidak boleh nak hadap.. internet aje sumber ilang mengantuk at the moment.. dari satu blog aku injak ke another blog, apa yang dicari masih belom ditemui, selain wish and greeting to frens blog, aku masih termanggu.. "apakah yang dicari untuk tatapan hari ini"..

Tetiba teringat satu conversation dgn kawan2 baik ku baru2 ni.. pasal budak-budak zaman sekarang..

Allahuakbar!! Allahuakbar!!

Baru-baru ni kita di gempakkan dgn sebuah video "cumel" dari seorang adik form 2 ni kan.. pasti ramai yg dah tonton.. hahaha.. lawak kan.. gelak besar aku.. tp, bila fikir pada rasionalny, nak nagis pun ada.. apalah nak jadi adik-adik sekarang ni.. berjanji sumpah setia hanya kaulah cinta lara ku? apakah!! apakah dik oii?? mana lah agak-agaknya budak-budak ni belajar perkara sedemikian.. dah pulak, boleh dia upload videonya.. aduh, adik.. awak tuh perempuan, biarlah mahal sikit.. jangan diikut kan sangat kehendak hati tu.. lagipun, malukan separuh dari iman.. kenapa buat perkara yang memalukan diri sendiri.. sekarang kan dah xpasal-pasal femes.. haish!

"I will love you all my life and when I die I
will still love you through eternity and beyond."
-Anonymous
Bagi aku, quote kat atas ni hanya sesuai tuk pasangan suami isteri yang menghala ke Jannah bersama..

Lepas gempar dgn video adik tu, datang plak sebuah gambar disesawang "whats app ku, gambar budak pompuan kiss pipi budak lelaki ni.. amik gambar, posing habis - siap edit-edit kasik cantik lagi.. pergh! mcam nak bagi free penampar pun ada.. hahaha.. tapi, siapala aku kan.. hanya pengutuk tegar.. ;) tapi, berani la adik-adik perempuan aku yang dua org tu buat perangai, memamg free-free la kene tembak aku rasa.. kahkah.. InsyaAllah, ibu ayah dah lorongkan mereka pada jalanNya.. Semoga mereka dapat buat yang paling baik.. Aamiin..

Settle pasal gambar kiss-kiss, esoknya seorang kawan yang merupakan seorang guru plak tunjukkan gambar message cintan cintun dari anak muridnya yang beliau dapat dari hasil rampasan handphone.. kemain adik-adik tuh, bahasakan diri "ayah-ibu".. euuwww!! aku yang dah kawen ni pun, blom tahap dewa-dewa tuh lagi.. alahai adik-adik oiii, bangunla dik.. bangsa melayu kita ni sentiasa kebelakang, dalam hal apa sekalipun, hatta dalam hal agama pun, kita paling dibawah..

Jodoh itu, kuasa Allah, bercinta dan berjanji untuk selamanya bukanlah suatu pilihan yang tepat.. Apatah lagi, adik-adik punya journey yang lebih jauh dan panjang dalam hal-hal "pertemuan dan perpisahan"

Tetiba teringat detik-detik cinta monyet dahulu.. Alhamdulillah, mereka semua kini teman baik.. teman yang mampu berkongsi segala perihal di sebabkan cinta monyet a.k.a "persahabatan yg rapat" dahulu..Tetapi, bila buat perbandingan, yaw! i might say that im pretty much better than this kiddo but, in fact! im saying the fact la babe.. Masa time aku dlu, mana ada cinta jenis begini.. Habis kuat pun, surat cinta and Irc(interenet chatting) aja.. Dating pun bila dah kat Uni.. Mana la ada hp provided.. Mana lah ada membahasakan diri "ayah-ibu" atau manalah ada uploading video meluahkan segala rasa, jantung and soul..

Alahai.. Alahai.. Alahai adik-adik sekarang.. HHHhhhhMMMMmmmm~












Unknown
ohhhhhhhhh~ Ahhhhhhhhhh~
®£§₩¥}_§»€₩«_₩=^§£₩£§£®`_[]_§»¡€

hah! itulah suara hatiku hari ni..
huwaaa.. xtau brp kali air mata membasahi pipi..
tidak tahu berapa sekian aku katakan pada hati..
tidak tahu juga ntah brp bnyk perkataan istigfar ku lafazkan..

yaAllah, kuatkn hati ku.. tabahkan hatiku..
setiap pertemuan, pasti adanya perpisahan..
aku pasti itu.. kerna tinggal 7hari sj, teman susah payah,jerih hina,gadp,gelak n tawa ku akan meninggalkn aku di bangku kerja yg makin menghimput!
bila pula masa ku untuk melangkah? jujur kukatakan yg aku buta!

sayu hati ku.. buta aku dibuatny bila mana jawapan yg ku cari, seakan gelap di depan sna.. aku masih lagi meraba-raba tentang kenyataan yg aku harus mengikot die meninggalkn debu di sini.. tetapo,kenapa hati ini payah benar?

ahhhhh! aku nanar.. garuda datang!
Unknown
email speak louder than you.. hahahah! great.. email bisu petanda sayang oleh rakan2 kerja yang dah makin gler disebabkan kerja and boss yang gile.. muahahah.. rangkaian email bisu adalah seperti berikut...

"Benda apa yang banyak lubang, tapi masih dapat menakung air?
Haa… sila jawab kalau anda benar2 pandai!"
Best Regards,
Norazlia Erwina

Dengan pantas mia aurora yang pandai itu pun reply.. "ooopppssss" hahahah!

SALAH!!

Apa lagi … lubang tuuuut tuuuut
Best Regards,
Norazleen Safrina




JAWAPAN ANDA JUGA: SALAH


Bumi la!
Best Regards,
Gunalan Kerishnan


Lobang kat Kulit!
Best Regrads,
Kamarul Azwan Abu Bakar



JAWAPAN ANDA : SALAH



Tu lobang kubur…. Hahaha….
Best Regards,
Hadlizan



JAWAPAN ANDA JUGA SALAH!!!!!

hahahah,, memanjang salah.. maka tukang hantar teka teki stress.. so, die cucuk sorang mmbe yg gle meneka.. "

Ahahaha, x bijak.
Mana Ramzul nye jawapan nie?
"

So,dengan bangganya.. Ramzul Adli menjawab...

......
......
......
......
......
......
......
......
.....
......
.....
......
......
......

"Mengikut fahaman R&D kami Jawapannya ialah Sponge aka Spongebob Squarepants"

 hahahahha! gile.. maka.. terbahak2 lah aku ketawa dikala baru keluar dari meeting yang hanget.. adoi.. hahahaha.. enjoy!
thanks guys!
Unknown
Hari ni, kita makan kat sini:

SELAMAT DATANG KE KAFE D'MANGGIS@CAFE D'MANGGIS
(kafedmanggis@cafedmanggis - tempat untuk barbeque di Selangor)
STEAMBOAT & BBQ @ KUANG, SELANGOR
6.00pm - 12.00tengah malam (midnight)

ALAMAT PREMIS PERNIAGAAN
Kafe D’manggis, 254, Batu 17, Lorong Manggis
Kampung Cempedak, Kuang, 48050 Rawang, SELANGOR D.E.

GEO-LOKASI
GPS (lat,lon): 3.223024888540774, 101.53295964002609

BUTIRAN NOMBOR TELEFON
Tel.: +603-6038 6844
Cik Min: +6019-233-1973

SUKACITA DIMAKLUMKAN YANG KEMUDAHAN Wi-Fi ADA DISEDIAKAN
(sila klik pin-tanda-biru yang dipacakkan di atas imej pemetaan untuk tinjauan lanjut)
Tasik Biru Kundang, Kuang hanya beberapa kilometer sahaja dari Kafe D'manggis@Cafe D'manggis 
Unknown
some1 told me..

A good friend will come and bail you out of jail...but, a true friend will be sitting next to you saying, "Damn...that was fun!"

haha.. bile pk btol2.. mendalam btol ayat ni..

as azmilia.. mana satu aku nak jadi? hahahaha!~ i do hope i can be a good 7 true fren to all my buddy.. but..

theres a but.. haha!~ theres a butt actually..

bukan sume kawan pn ialah gd & true.. yg mcm celaka pun bnyk!~ shhht! so,aku rasa aku lebih suke jadi a good fren rather than true fren.. at least,aku leh tlg kwn aku.. bukan xmo duk tanggung masalah bersama.. tp,aku choose tuk tlg settlekan masalah die.. 

A good friend will come and bail you out of jail...but, a true friend will be sitting next to you saying, "Damn...that was fun!


busuk ke aku ble aku kata aku xmo duk jail ngan mmbe aku? hahaha! bukankah aku patut fikirkan family aku rather than a fren? jd,tuk jadi kawan yang baik,aku rasa being a good fren is not bad!-mari sama2 kita selesaikan masalah mmbe kita yg duk dalam jail itu.. haha! that was fun.. damn!~

bnyk mende mess up.. aku pening! sooner or later.. i can feel.. im gonna lost my bestfren.. my dior.. hahah! things always happen like this.. ini lah life namanya..


the only bestfren yang always stick by my side is adam hadi! hahaha.. kawan baik+pengarang jantung (skrg karat plak) ahaha! so,pada die lah slalu aku tabur kan segala hamburan pahit maung,makian dan pujuk rayuan.. haha! lucky me have u by my side dear.. how i wish i could d same thing for u.. (jiwang lg) *sigh*


hurm.. apa yg aku nak kata kt sni ialah.. betapa berharga pun sebuah frenship itu,kalo hanya sebelah pihak yg  menjaga & menyanyagi ikatan itu-frenship itu akan berkecai just like this-toing!


kadang-kadang kalo terlalu syg sesebuah frenship itupun,akan menimbulkan masalah.. haha.. life is always like this.. atau pompuan yg slalu emo regarding frenship? laki x? jadi knp-knp laki itu emo jugak ble handle kes itu? pelik!~ syg sgt kah die pada frenship yg telah lama terbina itu? btolkah die begitu menghargainya?? btolkah? tp,die lelaki.. xmgkn die begitu emo! haish.. skrg aku prejudis? hahahah!~



lelaki dan perempuan..

betulkah boleh jadi kawan baik?

apa pendapat anda??