Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label holiday. Show all posts
Showing posts with label holiday. Show all posts
Unknown
Hola! Assalam

Baru-baru ni balik dari lake toba, medan.. terus excited nak menulis.. masih fresh org kata.. haha.. Seronok punya la amat.. bukan sebab dapat hadiah..tapi sebab dapat melihat panorama ciptaan Allah yg sangat agung bersama dengan yg tersayang.. Alhamdulillah.. 

Okey, here nak share itinerary kitaorg sepanjang berada disana..itinerary ni buat sendiri tapi berdasarkan dari pakej yg kak insyirah sediakan.. 

siapa kak Insyirah? hah! kakak ni lah yang bnyk bantu kitaorg tuk sampai ke tempat yg sgt cantek tu.. nak kata travel agent, boleh lah.. tapi, lebih kepada seorg kakak yg memahami lake toba, dan org yg share segala tips2 tuk kami smpi ke sana.. hehe..

okey contact kak Insyirah kalau nk merasa peluang melihat tasik di atas gunung berapi.. hehehe.. & pakej yg kak Insyirah sediakan juga super berbaloi.....pick up the phone call and dial +6017 536 7426

Day 1

Day 2
Day 3




okey, nanti share lagi perjalanan day 1 , day 2 & day 3 tuk all.. nak share juga tips2 tempat2 yang murah beli kain sarung (kain batik), kain pelikat, kain tenun, fridge magnet dan cenderamata yang lain.. sbb banyak beza tau dari satu tempat ke tempat yang lain.. 

nah nak belanja satu gambar ..
berlatar belakangkan rumah raja batak, samosir island


TIPS:
  • Kalau rajin survey and layan AirAsia, tiket return ke Medan boleh dapat sehingga RM110 seorang
  • Pakej yang kitaorg amik dari Kak Insyirah adalah yang termurah sy dapat after berhari2 survey budget
  • Money changer best price boleh dapat kat Mid Valley, floor bawah sekali bersebelahan Speedy atau di Ampang Park & Petaling Street
  • Date 30hb Oktober 2015, exchange rate yg kitaorg dapat 1juta Rupiah - RM320






Enjoy! BonVoyage,
MiaAurora
Unknown
Memang la aku kaki berjalan.. suka sangat travel.. kadang2 tu, dalam sebulan - sampai sume weekend aku gunakan tuk travel.. baik dalam atau luar negara.. sekarang ni sume member2 bercerita tentang perjalanan dan pengalaman masing2.. seronok! dan sgt informative.. sgt best sebab leh share and help others yang baru nk "jalan-jalan cari makan" gitu.. hehehe..

Pernah la hati ini terdetik.. dan terfikir.. untuk ber travel log juga dalam blog.. sebab duk bace org punya blog.. hati rasa seronok and terlonjak2 tuk sharing the moment.. tetapi, blog n pun sekali sekala aku buka.. bukan malas.. tapi xde masa.. sebetulnya, aku xsuke use laptop for works.. hahaha.. aku lebh suka guna desktop.. Tapi, masalahnya kat rumah hanya ada laptop.. kalo nk guna desktop kene buat kat office.. and of course kene update masa lunch atau pun slps working hour which is possible.. hahaha.. *banyaknya alasanku*.. but seriously, is not that i dont want to share.. between, gmbr2 sume kt dlm external hard disk.. xsyiok la kan.. blog w/o gmbr.. xdpt nk "show off".. lol..

well, nowadays - im enjoying myself.. read the other blog regards of everything, esp travelling and leaving a comment.. ahahaha.. "macam dah xde keje lain, ngeee"
Unknown
Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah..

Ya Allah, Ya Rabb, Yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.. Shukran jazillan Ya Allah..

Sungguh bersyukur! xterucap selain rasa syukur ke hadrat illahi.. Hari ini, dari hari-hari yang lepas.. terasa kembali nikmat sihat, hanya Allah yg Maha Mengetahui.. Aku bangun, menghirup udara segar di keheningan subuh, mengucup sujud pdMu ya Allah, betapa aku bersyukur kerana diberi sekali lagi nikmat sihat didunia Mu.. Sihat untuk mengerjakan amalan2 pdMu..

7 hari lepas, ujian tanpa sempadan yg kau turunkan telah banyak mengajar ku erti kesabaran.. erti kemenangan ke jalan Mu ya Allah..

Syukur padaMu ya Allah, dalam kesakitan yg ku lalui, aku bahagia dengan hadiah yg Kau berikan padaku, Suamiku, ibu dan ayahku, adik beradiku dan keluarga mertuaku serta sahabat handai yg tak putus2 mendoakan kesihatan ku..

MENARIKNYA SAKIT
  • di hapuskan dosa-dosa kecil.. Alhamdulillah
  • dijaga dan disayangi org sekeliling lebih dari biasa
  • dibekalkan loceng oleh incik suami tuk ring ding dong.. hehehe ^^
  • mendapat cuti rehat yang boleh melepet dirumah seharian
  • masakan disediakan oleh ibu tercinta by own menu
  • tidak perlu reply email, msg and call yang tak patut (urusan kerja)

hahaha.. banyak sebenarnya kelebihan semasa kita sakit ni.. tpi, banyak juga kekurangannya.. tapi, percayalah.. setiap apa yang berlaku kepada diri kita, keluarga ataupun rakan taulan.. pastinya ada hikmah.. pasti ada sesuatu yang Allah mahu kita betulkan atau pelajari kerana DIA sayang pada kita, insyaAllah..
Unknown
wooopsss!!! planning a holiday?!! auww... its holiday! i lioke.. heheheh.. ntah bila ntah yang ada masanya.. well, they talk about KOREA, south korea its seems.. ehhehe.. so, just wanna share a bit info regarding Korea's four season.. time to visit KOREAku friends!!

Seasons:
Up until very recently whenever you asked a Korean to name a distinctive characteristic of their country, one of the answers would invariably be that Korea has four distinct seasons. Not very significant if you come from the northern parts of North America, but significant if you look at the weather in other Asian countries.
Korea’s four seasons have been truly distinctive, in that they each last about three months – a pattern that has been changing somewhat over the past decade or so.

Winter (~December to ~end February*) is generally cold and dry, very dry. Although there used to be a lot of snow, that’s not the case these days. When it does snow, the white blanket melts either right away or in a few days. One must watch for ice patches however. The temperature can dip lower than 19°C but fortunately cold weather lasts for only about three days and is followed by four days of warmer weather. This cycle is the norm in winter and it, along with sunshiny days and bright blue skies makes the Korean winter more tolerable. The distinctive Korean ondol heating system is another winter plus. A series of pipes lie beneath the floor and hot water (in older homes, hot air) runs through the pipes making the floor pleasantly warm. Homes, however, are very dry and you will need humidifiers over the winter. Mandarin oranges from Jeju Island are available in winter.

Spring (~March thru May*) usually announces its arrival with bright yellow forsythia flowers (kanari) along streets and highways. The season often starts out cool and maybe wet, but gradually the weather warms up and other spring flowers begin making their appearance, including magnolia and cherry blossoms. The various species of trees sprout leaves of various shades of green and reds. We also know that spring is here when we see the new crop of strawberries, while the appearance of Korea’s small yellow melons tells us summer is on the way. The one drawback to spring in Korea is a gift from China and Mongolia, yellow dust. The winds carry sand from the Gobi desert over industrial zones and urban areas, picking up pollutants along the way and delivering them as far away as the west coast of the U.S. Korea is on the route.

Summer (June thru August*) is one of the proofs that Korea is a land of extremes in that it is as hot and humid and the Korean winter is cold and dry. Summer is relatively hot and humid with monsoon rains beginning near the end of June and lasting until mid to late July. Occasionally, between the announcement of the beginning and the end of monsoon season, there is no rain. And then the rains come. Typhoons around Japan can also bring heavy to Korea in August. Summer temperatures can go over 38°C with an average of 20°C between June and September. Cold watermelon, sweet juicy peaches and cold noodles offer some consolation to the muggy weather, which generally ends by September, when the evenings turn refreshingly cool.

Autumn (September to November*) is probably the best time of year in Korea. The weather is cooler and dryer, but still pleasantly warm and sunny. As the season progresses, the leaves change colors and harvesting begins. Fall is the time of Chuseok, Korean Thanksgiving. At this time of year, you’ll find crisp, sweet apples in the market along with the unique Korean pear (known in North America as the Asian pear), huge purple grapes and the fragrance of roasting chestnuts and gingko nuts on the streets. One of the most important autumn events is Kimjang – the time for making kimchi. Families get together still to prepare this unique fermented dish according to their traditional family recipes. Fall kimchi is considered by many Koreans to be the best kimchi of the year. Fall is also a wonderful to go out of Seoul and explore Korea. The weather is great and the countryside is beautiful.

*There is so set date for the beginning and end of any season - and weather, in Korea as elsewhere in the world, has not been adhering to expected patterns of late. That said, Korea has 4 season, more or less divided into about 3 months each.
Unknown
yabedabeduuu!
yebaa! hehhe.. angree angreee.. hahaha!!~

aku mmg excited nk berjalann nih.. lagi2 bila nk meraikan hari bersejarah mmbe2 baik aku.. im so glad aku ada skit smpnn untuk meneruskn journey ini!!~
hehehe.. last week.. aku dh menghabiskan masa di mines tuk belikan hadiah mereka..
so,this week.. nk kene deliver.. of course! & d more important thing is-->bergmbr!
hehehhe..

tiba je pg khamis aku dh start excited.. tp,bj xkemas pn..
xpe,aku travel pakai kete.. so,leh capai & campk aje! ngee!~

khamis mlm kul 9 aku dh kuar umah.. umah sdg bz dgn ibu yg dapat tempahan bunga..
ayah pulak dh terlentang tdo aftr balik training ptg tuh.. uhuk! sian ayah..
ayah ibu,alg g dulu ok.. ngeee!~

jmp kt tmpt biasa,makan jap dgn papeli! hehehhe..
then,kami trus heading to wangsa maju tuk pick up bear..
syg mai xdpt follow disbbkn keje sekolah di opiz yg berlambak.. alahai~
mcm biasa.. mr driver yg sgt laju & cekap itu.. cekap ke?? hahahha!
smpi tepat pd msany di kuantan dgn bantuan GPS.. hahahha!
smpi aje trus check-in & g mkn! oh mak ko laparnye perut.. uhhhh~

mlm tuh.. main pijak2 dgn bear.. main guling3.. gelak2.. borak2.. smpi pukul 6pg ok! mak aih.. nih lah bahananye bila dh lama xjmp geng sekepala.. haih~ hurm.. mlm tuh mcm rs kekaburan di mataku.. tp,excited tlh kecundangkn rs kabur itu!~

menjelang pg,aku bgun dulu dr bear nih--action kamen!! padahal,bagun sbb mata rs perit.. bangun mandi & siap.. lps tuh,trus mata xleh buka.. apa kes?? rs sakit sgt.. air mata plak non-stop.. oh no! dh lah dh lmbt.. as akad nikah kul 11pg ok.. skrg dh 9.30.. aduhai.. mata.. knp nh.. tahan punya tahan.. buh eye-mo & segala bagai.. tp,masih xmampu menahan rs kesakitan yg semakin mencucuk2.. malah aku lgsg xleh buka mata! kedua2nye skali.. ya Allah.. apa tlh jadi pdku?

mr driver & bear trus bw aku ke hospital.. kata bear,sume mata pndg aku.. mana tak nye.. jalan berpimpin.. mata ku tertutup tp air mata mengalir2 mcm air hujan.. hurm.. sedih! sumpah aku sedih dan terkilan.. sbb xdpt menghadirkan diri ke nikah as & shazuan dan juga tlh mengdragkn saadah bersamaku! ah tidak.. ku kejam.. tp,aku redha dgn sakit yg ku idap itu.. cume aku btol2 terkilan.. hurm..






smpi umah as dh kul 2ptg.. segalanye telah pn selesai.. as pun dh tukar pakai bj kelawar.. mulanye aku nk lepak kt kete aje.. tp,as plak suh masuk & tdo diatas katilnye!! teeet.. ku telah rasmikan katil bulan madu as & shazuan.. hahaha..
kata bear,bilik as cantik.. kaler purple.. aku lgsg xberpeluang nk tgok.. aku rehat.. mkn ubat & tdo.. aku harap,bila aku bagun mata ku dh beransur pulih..

alhamdulillah.. ternyata doa ku dimakbulkan.. dh leh buka skit.. leh tgok dunia balik! ehhehe.. dpt tgok bilik as,mandi & bersiap sementara bear & mr driver g ke rehersal wedding as & shazuan.. uhuk!

then,tggu wani dtg jap.. lepak bilik as.. girls talk.. hehehe.. then,trus siap nk g mkn.. hurm.. aku mmg xselesa nk kuar mkn dgn keadaan aku mcm nih.. jd,waniwan & bear meneruskn perjalanan mrk.. mlm tuh bear tdo umah as.. aku & mr driver plak decide nk balik kl.. spttnye mmg kene balik kl tuk dtg wedding wani keesokn pgnye.. haih! tp,keadaan aku sgt xmengizinkn.. bdn ku sgt stress.. jd kitaorg pk nk stay 1nite kt kuantan & grak lps subuh esk pg..

sblm cari hotel,kitaorg jmp naim & wife.. lepak makan jap.. padahal jz drop by nk bg brg.. tp,tau aje lah bila dh jmp naim,ada aje mende nk diborakkn.. lalu dia ajak gak g dinner.. aku pn rs dh makin ok mata ku ini!~

aduh!!~ apalah malang.. sume hotel full.. dr sebesar2 hotel smpi sekecik2 nye full!~ hurm.. but,finally.. dapat gak.. wah!~





sabtu pg trus siap check out,breakfast & cabut balik kl.. hujan.. masyaAllah.. hujan lebat gler.. what to do.. perjalanan harus diteruskan.. cant wait to attend wedding wani & napi plak kt kepong.. hehhehe.. ingat smpt smpi kul 10 for akad.. tp,xsmpt plak.. tepat kul 12 kitaorg smpi.. sarah,yda,faeza,alin,zura,suzy,yatie & yah dh smpi.. mkn ngan depa.. shoot gmbr hot dgn pengantin n terus cabut ke ipoh plak! aduh.. penat.. tp,ku sgt happy.. sgt2 happy!!~ hehehhe..





ke ipoh! oh kami mengejar pukul 3 ok!! sbb apit & yanti akad nikah kul 3.. uhuuu!~ nk ke ipoh pn ada sedikit hujan.. tp,xlama.. alhamdulillah.. ini btol2 membantu perjalann kitaorg.. ngee.. tepat kul 3!! sume dh tggu kt masjid.. ehehhe.. yeah.. apit macho bersama yanti cantek.. heheheh.. jam 4.36 berakhir dgn berkesudahan yg sgt baik,dimana yanti tlh sah menjadi hak mutlak terpelihara apit.. ngeee! aku ske.. yeah!!~

setelah sume selesai.. kami balik dan rehat! eh.. bateri kong dan aku lupa bw charger.. ngaaa~ melayang lah duit beli charger! ciss sungguh.. haih..

esknye kenduri! adeih.. lps breakfast yg melampau,kitaorg berkuning tuk jadi pengapit.. hahah.. ni lah 1st pengalaman aku jd pengapit setelah menolak lebih 10 tawaran.. sbnrnya aku dh tolak tuk jd pengapit tuk yanti.. tp,kerana keadaan yg xmengizinkn.. aku terpaksa menerimanye.. hehe.. nasib mmbe baik.. kalo x.. hahahha! =p

semua berjalan  dgn baik & alhamdulillah everything sgt success even pejal & epul dtg lmbt.. tp,mereka ttp muncul di majlis wedding apit & yanti! ku sgt terharu.. hahaha.. aku ke yg ptt terharu? ngeee~
Unknown
wehuuu! yabba.. yabba! ehhehe.. =)

act,wani dtg nk clbrte birthday bf die a.k.a my lil bro! hehehe.. buat surprise mengejut tuk man.. nsib budak lagi,kalo xconfirm jantung die terkeluar.. hahaha! gelak xsudah kalo igt balik.. hahaha.. padahal aku sedang sedap tdo.. bising btol bunyi hp! ngeh3..

anyway.. its a ding^dong plan.. hahaha.. main pakai redah aje..
baik pny plan dgn wani.. nasib die lps tuk grak.. hahah! mula2 cuak gak bila mmbe die lmbt beli tiket tuk ke kl.. ngee.. nsib die on time..

wani2.. salman punya psal yer.. cinta punya kes.. ahaks! hurm..
agaknye.. kalo aku kt tmpt wani,mgkn aku akan jd segigih die juga.. uhuu!
dsbbkn wani smpi kl ptg & time keje.. aku mmg xbrani nk g amik die kat area the mall sana..
bukan stakat jauh! tp,sgt jem.. uhuuu.. jd die ke opiz aku..
aku bw balik umah jap.. siap2 trus hntr die ke pudu to jb!

hahaha.. dgn man plak.. aku pesan jgn tdo tuk pick up aku nnt.. padahal pick up wani..
ahaks.. =p udah ler tak tau cmno rupa station bus larkin tuh.. serius gler redah aje.. ahhaha..
every hr rsnye aku contact dgn wani.. mmg rso gler dgn budak tecik tuh! ahaks!~

hahahha! smpi jb.. hahahha! mmg lawak gler.. rupanya adik aku nih mmg ah xmamai..
bila aku ckp aku blkg tiang.. bley die xdtg jenguk aku.. tp,g jenguk org lain yg bdn nye serupa aku! hahahah! tahu plak size aku eh.. hahahaha! dh tentu beza gler dgn wani.. hahahah!
padan muka.. itulah.. xpasal2 sentap org lain.. kehkeh..

tahu korang happy! akk pn sgt happy.. hehehe..

on friday depa balik ke kl dh.. uhuk! wani lepak umah aku d whole week.. ngee..
salman plak buat open house.. so.. we just join kt kajang.. then.. leh siap g karok plak..
wani yg xpernah karok itu telah pecah rekod sndr dgn berduet bersama man..
alalallala~ ske lah tuh! ahaks.. =p

seminggu at kl..
hohohohoh...

ada sehari gle tuh.. aku buat keje gler lg naik cameron plak..
kul 3ptg br grak.. ahahaha! smpi umah mlm..
smptlah belikan ibu sikit sayuran & buahan..
smpt juga mkn kt atas dgn air teh o panas! ah sgt lega & nyummy! ngeee..




& of course sy dpt bunga dr. encik adam! hahhahaha.. wajib..
tx dear.. ngeee!~ thn nih dh g cameron.. yeay!!!
semoga ketemu on next yr.. so,kita leh g lagi! yeah.. =)

weekend tuk week tuh plak.. kami dgn secara gler nye g ke genting plak..
itupun atas usahasama dr salman yg memujuk adam g.. ahaks..
kita g naik 1kete aje.. uhuuu..
man & wani main kt outdoor while us just lepaking kt indoor.. hehehe..
layan perasaan! cheh.. dan kt sni lah kamera sony kesayangan ku ilang!
tidaaak! ku masih merinduimu.. hahahha..





yeah!!! adam hadiahkn ku bantal bermukanye.. hahah! sweet.. tx dear.. muahh <3~

perut lapar.. mcm biasa.. mst g pizza hut! acara penting kalo naik genting.. hakhak! laparnye.. nyummy! huhu =)

then.. by 6 kami dh grak trun.. sbb kejarkan nk tgok cuci d musical.. auww!~
cant wait.. gler xsbr.. beshnye! hehehhe =) serisu besh gler cuci d musical.. sapa yg xtgok sgt amat rugi.. ehehhe.. d whole story aku gelak aje memanjang.. mmg sgt happening! uuuu~

kul 1pg br habis? lor.. perut ku lapar.. singgah kg baru tuk pekena nasi lemak.. yeay! hehehhe.. siap bungkus tuk breakfast tau.. hahaha!




mlm tuh aku tdo dgn sgt nyenyak.. pg cam xleh bangun.. tp,wani & man gigih gler.. hahah! bangun nk g bukit cerakah plak.. budak2 nih mmg bercinta sakan xhingat.. penat pn xhirau dh.. hahaha.. sengal jerk! teeeet.. =p

mlm tuh wani dh grak balik kelantan.. sedih.. ku kembali keseorgn di bilik..
xpe.. angah is going back for cuti sem & of course cd korea ku akan menemaniku! yeay!~ =)
Unknown
dlm dunia nih.. bernafas shj kita akan teringat org tersyg..
family,love & frens.. kadang2 ada org disebbkan rasa maruah dan ego yg die bela,die sggup putuskan persaudaraan.. putus keluarga.. putus cinta.. putus kawan..apalah maknanye pada kasih sayang kalo kita apply putus dalam hubungan tu..kalo soal cinta.. mgkn "putus" boley dikategorikan as "ok".. hahaha.. sbb jodoh kan..tapi,die sebbkan pertemuan tuh.. apa salahnye kita menjadi kawan.. sbb itu kan sudah ketentuanNya.. knp harus putus talian sampai buang2 family,kawan2 and org sekeliling.. kalo nk ikutkan.. ini sume dah pun diaturkan.. dgn sapa family kita.. sapa pasangan hidup kita.. sapa kawan2 kita.. jadi.. hargai lah mereka selagi mereka di sisi.. kalo dah tak de nnt,di mamah bumi.. hah~kan menyesal!! masa tuh.. meh aku nk tnya.. "mana maruah & ego yg slama nih ko bela" meh lah jawab.. hah!!! org kata.. "sesal dulu pendapatan,sesal kemudian xberguna"

sbgai seorg kawan baik kpd seorg kawan baik yang bermasalah..
aku n hubby mengambil langkah membawa die berjuang menongkah hidup yang mencabar nih dgn motto "CLEAR & FREEDOM" hahahha..

adam,im so proud of u.. having u as hubby makes me feel so wonderful.. ehhehe..

adam suggest we all get rest and having such a wonderful vacation to taman agrotek resort!
yeah~relax.. mandi air terjun.. main monopoly.. celebrate fathers day! behs2.. hehehe =)

so.. kami.. mcm biasa.. fren miami.. berkumpul n bercuti.. habiskan masa mandi air terjun.. melayan kerenah baby anas.. muahhxx.. dinner.. & paling besh skali.. main monopoly smpi kul 5pg! hahaha.. gler btol budak2 nih.. well.. this time sume ada.. yg bz pun tetap memberi komitmen.. hehehe.. jadi kami sgt happy & enjoy the holiday.. hopefully,our besfren leh pulih dari probs die secepat mgkin.. hehehe.. =)

hahha.. disebbkan tdo kul 5pg.. masing2 pun songsang nk bangun breakfast.. gler.. terlps breakfast free.. huawaaa.. tp,epul dtg bw durian! yeah.. kami melantak durian for breakfast.. hahaha.. gler layan~

tq for the comitment guys.. love u guys~ muahhhxx =)

..::adam::azmilia::apit::yanti::boy::zue::nazmin::epul::pejal::..
Unknown
12th june - 14th june 2009

waduh!!!~
aku half today.. since its friday.. semangat aku settlekan sume kerja..
hahaha =p

smpi umah.. adik aku yg laki tuh grak g solat jumaat..
then,makan tghari dgn die.. sementara tggu angah balik dari shah alam..
kelas die cancel plak.. sengal sungguh!!!!

so,ptg tuh kitaorg siap2 trus grak singgah KUIS.. amik ateh..
wah!! cam nak weng aku menyiapkan segala kemasan di rumah..
basuh baju,sidai baju,angkt baju,lipat baju,tutp plug,buka lampu..
kumpul brg yg ibu pesan.. adeih.. a lot of things!!!

smpi kat KUIS.. tggu ateh siap2 kan brg die.. ahahha.. siap bw guitar budak nih..
beriya betul nk bercuti.. huhu..

so... PD.. here we come..
so,all d way from umah to pd,aku yg drive.. hehehe..
lewat gak ah kitaorg smpi.. smpi aje kat avillion,bell boy dtg bawa troli tuk brg2 kitaorg to chalet.. wah!! serius cantik gler tempat ni.. tx to ayah for bring us here.. weee***

smpi aje,kitorg park stuff & g to chalet our parents..
sblm tuh singgah pak lang & fmly's chalet.. serius nice gler.. atas air ok kami jalan..
hahah~beriya! huhu..

masuk jerk chalet ibu.. bush~hahah.. terjun atas katil.. makan.. minum..
ahhaha.. bilik ibu & ayah bnyk mende.. ngeh3.. then.. usha bilik air.. weh,cantik ok!!!
then.. lepak kat beranda.. yang menghadap laut.. masyaAllah.. ku pk laut kt phuket jerk menarik.. tapi,aku lupa.. bumi bertuah malaysia ini juga ada laut yg menarik..
nice place bila lepak kat tepi laut.. baca novel.. angin sepoi2.. ombak hempas batu.. mcm satu irama yg sgt menarik.. sgt teruja ngan this palce.. hopefully i can bring my hubby here.. soon.. ehehe =) lepak kat 1hr.. kami siap2 nk g makan.. aku lak & adik2 singgah bilik dulu.. kononnye nk tukar baju..

hahhaa,smpi jerk bilik.. bukan tukar baju dah.. siap mandi lagi.. ahhaa.. kesian sume yg menuggu.. but yeah,they all sume pueh hati.. sbb bilik kami sejuk & besar & menarik.. ehhehe..
siap mandi grak g makan.. yeah!!! mkn beso... huhu..

wah~knyang gler.. padahal dah kul 10mlm kut baru mkn.. adeih.. gler kenyang.. ala... tak pasal hujan turun plak.. igt nk trun swimming pool.. tak pe,rahmat nih.. hehehe.. smpi chalet.. kitaorg bergambr lagi kt chalet.. nice! tgh sebuk bergambr.. tetiba.. dush!!!~ahhhh~ateh jatuh terlentang hampir nk masuk dlm swimming pool.. isk3.. licin!! hujan.. huwaaa~terus aku cmpak sume bende yg ada kat tgn aku.. adik kesygan aku jatuh.. sedihnye.. nk nangis pun ada aku rasa.. sakit!!! itu yg aku tahu.. sian die.. dah lah mmg sakit blkg.. =( sian ateh..

lps tuh,aku & angah trus naik bilik.. lepak ngan angah.. borak2 smbil bace buku..
alie & ateh pula g mail pool.. bley plak.. hahaha.. after they all naik,kitaorg smbung borak lg.. kat kul 3 lbh gak lah baru tdo.. im happy!!! hubby never forget to call me.. lallalala~

hah!!!! what a surprise.. hahaha.. after solat subuh,kami 4beradik dah kuar bilik.. hahaha.. lepak pantai.. jalan kt every inch of place.. hehee.. bergambar!!! lalallalal~ trun beach.. huhu..
then.. g main kayuh2.. FOC! hahaha.. pak lang & fmly dh bersiap.. sian diaorg telan air liur tgok kitaorg main air.. ahhaha.. lps tuh,trus kitaorg siap2 g makan.. mkn yg nyummy!!! buffet yag buat kami kekenyangan.. hahaha..

skjp gler dah kul 10.. mandi,bersiap,check out & trus ke jb lak.. hah.. wedding apiz.. my great2 childhood fren forever.. aku kawan ngan die dari aku lahir kot.. hahahha.. we are so close yet we're gud fren forever.. wah! die dah kawen.. tetiba aku cam sayu jerk.. nape eh? hahaha.. =p

after wedding,hantar pak lang balik sngapore.. lepak danga bay.. & check in kat mutiara hotel.. hahaha.. aku gler exhausted!!! tak kuar mkn malam pun.. ahhaha.. tdo trus.. sume kuar mkn.. tggl aku sorang.. isk3.. aku lak tak sedar smpi lah ke pagi.. nmpk sgt penat nye.. hahaha.. konon nk g gym lah sgt mlm tuh.. hahaha =p

last day.. check out kul 10 mcm tuh.. mkn kat danga bay.. & meneruskan journey to kota tinggi.. weh,kene bayar ok!!! per person. cheh.. sbb nye.. ada wet world.. hurm.. ok2 lah kota tinggi nih.. tak lah besh sgt.. aku tak mandi pun.. malas! bace buku & lepaking with angah.. hehehe =)
after that,mkn,solat & teruskan perjalanan.. kete ayah alie drive.. kete aku,ateh plak drive.. huhu.. lol.. dah jauh jalan.. ibu plak nk singgah ayer itam.. apa lagi,shopping lah.. hahaha..

kat kul 5lebih gak lah baru tolak dari ayer itam.. mak aih.. ateh dh lambt kot.. die bnyk assignment nk kene submit.. so,we're rushing to KUIS.. smpi ayer keroh,aku tukar drive ngan ateh.. sian die.. dah lah sakit.. =( smpi tempt ateh.. kete ayh lak prob.. rupanya.. bateri probs.. nasib ada pakcik tuh bawa jumper.. so,masalah selesai di situ.. hehe..

smpi umah.. kemas2 brg.. ayah g beli makann.. aku smbung bace novel smpi habis.. & tdo.. wah!!! dpt baring atas katil sndri.. allah saja yg tahu nikmatnye.. huhu.. maceh =)
really have a wonderful weekend with my famly & pak lang's family.. tq ibu & ayah plan the vacation.. muahhhxx~ hug2!!
Unknown
wah~tantiknye.. i wish i could be there..
..::FRIENDSHIP::..
"True friends are a reward, leaving them is the penalty of life"
..::LOVE::..
"Romance is the fuel that keeps love burning hot."
..::LIFE::..
"If you are out to describe the truth, leave elegance to the tailor"


kata noi? romance.. ahaks..
..::FRIENDSHIP::..
" I value the friend who for me finds time on his calendar, but I cherish the friend who for me does not consult his calendar"
..::LOVE::..
"To love and be loved is the greatest happiness of existence."
..::LIFE::..
"In the matter of physics, the first lessons should contain nothing but what is experimental and interesting to see. A pretty experiment is in itself often more valuable than twenty formula extracted from our minds."


wah! awesome~
..::FRIENDSHIP::..
"True wealth can not be found in your bank account. It can only be found in those you call friend. Those with whom you share your deepest feelings. And those who accept you for who you really are"
..::LOVE::..
"Where love rules, there is no will to power; and where power predominates, there love is lacking. The one is the shadow of the other".
..::LIFE::..
"It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity"


subhanaAllah.. maha suci allah yang membuat segala kejadian.. cantik bangat~
..::FRIENDSHIP::..
"The difficulty is not so great to die for a friend, as to find a friend worth dying for"
..::LOVE::..
"To be in love is to love an ideal within yourself. To love is to love no ideal but love within itself."
..::LIFE::..
"If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut"


Unknown
ahaaa.. smpi aje kat airport.. dah kul 7.30..
trus check-in.. g toilet & bersiap2 nak naik flight..
weh,lmbt lagi ok..

flight kul 9.05~ so,sempat lah membeli belah jap..
tgkap gmbr kat international airport phuket..
minum air & reading novel.. huhu..

8.30 mcm tuh.. kitaorg dah check in tuk perlepasan..
gate no 5 ok~waiting there..
lmbt lah plak.. jadi.. shoot sana sni lagi.. tuk cukupkan target gambr!! hahahah =p

masuk aje dlm flight,mende pertama yg aku buat ialah..
order nasi lemak!!! wah~rindunya makann m'sia.. huhu.. =)
dah puas makan.. tdo.. hahah.. bagun bace lak novel..
tapi,this time.. sbb gerak mlm.. jadi journey cam pelik..
lama gler flight itu nk landing.. encik kawanku smpi tak leh blah ah tensi..
isk3.. cian die.. hahahah..

turun aje dari flight.. ambil beg & check barg..
damn!!! encik kawanku punya beg telah diselongkar.. brg nye telah dicuri..
itu adalah pendrive.. argrggrhh!!! jadi.. kami ke kaunter pertanyaan lost & found..
hurm~disebbkan lama gler.. aku pun melepet reading novel again~

huhu.. after dah setel..
weh.. some1 calling my name.. hehehe..
"azmilia".. hahaha.. eh,dina.. ehehhe.. kami pun peluk2 kat situ..
die & ajai from jakarta.. huhu..

kuar dari airport.. adik aku fahdli dah tggu..
after saying gudbye to encik kawanku.. aku pun gerak..
penat weh.. kul 2.30pg baru smpi umah.. huhu..

tapi,macam biasa..
aku tak leh tdo kalo barg ku tak berkemas..
jadi,aku kemas brg dulu.. then tdo..

sedapnye dapt tdo kat katil sendri..
bantal sendiri.. air-cond sendiri..
bau sendiri.. nyummmy~ =)
Unknown
ngeh3.. dah hari terakhir.. wah~ sedihnye..
beside nak kene check out lagi.. uhhh

setelah berbincang apa nk buat today..
kami pun decide tuk cari barang souvenir sementara lum kul 1 tuk hantar moto..
jalan punya jalan.. xsangka bnyk nak kene beli.. hahaha..
rupanya ramai sugguh yg ku sayang ada kat msia.. hehehe =)

then.. setelah membeli belah.. kami hantar moto & extend duk hotel lama skit smpi kul 6..

after that encik2 kawanku kuar g beli tiket untuk ke airport..
punya lah lama pemergian mereka.. ciss sungguh!!!
ahahhaa.. ke kl bukan naik bus atau van.. tapi,kami naik honda city..
mana lah dak2 nih dpt org ngantor kami.. haih~

after that.. encik kawanku g massage.. mandi & bersiap tuk ke airport..
selamat tinggal phuket..
terima kasih tuk hari2 yg indah~
Unknown
wah.. cepatnye masa berlalu..

disebabkan smlm yg amat penat..
aku bgun kul 12tghr.. hahaha..
bagun aje ku kelaparan.. adeih~
siap2.. terus kuar & sewa motor.. ahahhaa..
cute.. =)

start aje moto.. destinasi kami adalah makan & menikmati pemandangan phuket.. yeahhh~
dari patong beach.. kami ke point view.. cantik weh.. sgt cantik.. leh nampak KATA NOI dari atas.. sgt cantik.. sgt indah.. subhanaAllah~

perjalann nak ke view point tak lah jauh.. view pun sgt cantik..
tak,amat cantik sbnrnya.. huhu.. lalu karon,kata & khata noi~
then kitairg makan kat rege bar.. babe.. this is superb.. makan kat pinggir bukit smbil nikmati pandangan laut.. sgt amat wonderful.. wah~ & gmbr bob marley ada dimana2 dlm rege bar ini.. heheh =)

after makan.. kitaorg relax kat rege bar tuh.. lama lah gak melepet..
sbb tmptnye sgt damai.. sgt besh.. uhuuu~ will miss this place..

setelah melepet dgn agak lama.. kitaorg pun amik keputusan tuk naik gajah.. ahaks..
babe.. naik gajah nih.. hahaha.. tak pernah aku buat seumur idup.. hahaha..
nk kata best,ok lah.. ntah.. sbb die jalan slow.. guna 4kaki.. jadi keseimbangan itu amat kurang kerana movement gajah itu.. huhuh.. setgh jam naik nih.. leh sengal otot aku control keseimbangan.. hahahaa...

after that.. kami g ke kata noi beach!!! wah~no wonder knp encik kawanku kata sni agak mahal dari patong beach.. krn tempat nih agak privacy & sgt amat cantik.. huhu.. ombak kuatnye..
hempas batu2 besar.. keadaannye sgt menarik.. sempat lah aku bergambar sana sni.. hahaha..
after that kami ke freedom beach.. beach tuk org bogel.. ye ke? hahahaha.. saksikan aje~ ngeh3..

then.. kami balik ke bilik.. rehat jap sbb at 6.30 nak naik lagi sekali view point tuk tgok keindahan matahari terbenam.. babe.. ajaibnye.. indahnye.. pemandangan matahari terbenam sgt amat menarik.. masyaAllah~besarnye kebesaran Allah smpi kita tak terbayang apa yang mampu Allah lakukan~ subhanaAllah... =) kami puas bergambr kat situ.. then.. trun balik ke patong beach & makan last kat KUSUMA!!! makan lagi.. hahahah..

disebbkan nih malam terakhir.. aku bantai kaw2 punya..
hahahha.. ikan siakap besr gler masak 3rasa... ketam goreng tepung~bnykgler ok.. hahaha..
then.. sayur kailan masak ikan masin.. nyum3.. sgt sedap.. sgt kenyang.. sgt bnyk duit kuar.. ahhaha.. well,aku amat pueh hati.. hahahah =)
Unknown
huhu.. dah hari ketiga nih..
cepatnye masa berlalu.. acheh..
heheh.. so.. today kamu sedikit lewat bangun..
mau nye tak.. smlm penat gler ok! hahha..

so,today van pelancong tuh terpaksa menggu kami..
masa pihak hotel call bilik bgthu van dah tggu.. encik2 kawanku masih blum bangun...
what? nasib masa aku kol,dema angkat kol.. waduh.. 10minit kasik mereka siap..
kesian mereka yg menggu dlm van.. kami yg lambt..
mengucapkan maap.. hahha.. so.. van pun bergerak lagi.. dan mengutip 2mat salih & 2chinese.. hehhe..

smpi kat jeti.. aku diberi pelakt biru.. smlm orange.. heheh..
lmbt puny hal,talk dah separuh jalan.. gler best talk this time.. lawak gler.. hahhaha..
dlm masa 5minit mcm tuh.. kami dah bersiap g ke boat masing2.. b4 tuh kami sewa fin 100baht.. hurm.. pakai kah aku nnt? iks3.. =p

gler weh.. kat 40minit dlm boat.. huh! aku siap leh tertdo nih.. begituh juga dgn encik kawan ku..
tdo weh.. angin sedap nih.. huhu..

smpi kat MAYA BAY.. tempat yg sgt cantik..
subhanaallah.. air laut andaman nih.. biru sungguh.. jernih gler.. cantik nak mampus!!! huhuh~
tapi,ombak kuat gler.. gler cuak weh.. perut aku lak tak sedap.. ah sudah..
ni simptom2 sakit ku dtg.. allahukabar.. jejak jerk kaki aku kat pantai..
aku mencari toilet.. 1=kerana nak terkucil..2=kerana isi perut ku nak kuar.. huwaaa..

badan ku dah tak selesa.. ku sgt tension.. encik kawanku mencarikan air tuk ku..
aku lak.. sibuk mandi air laut.. hahha.. best gler walaupun kpl ku ada sedikit weng..
kat sni kitaorg ada masa 40minit tuk main air.. haha.. tpi,serius babe.
syok gler sbb ombak kuat.. & persisiran pantai nye agak dlm lah gak.. isk3..

cian boat2 sume.. nak parking pun payah sbb ombak yang mengganas..
teringt lak aku kat tsunami.. uhhh~
dimana2 pun ada signboard tsunami.. masyaAllah.. takut jugak aku dibuatnye..

so,after 49minit kami berkejar naik ke boat.. sbb boat tak leh parking lama..
hahhaha.. kepantasan siot.. isk3.. tapi,perut ku masih blum lagi sedap.. huwaaa..
dlm perjalann.. kami jumpa pulau james bond.. dan bermacam2 ah pulau yg cantik..
encik kawan2 ku yg ambil gmbr..
kerana tumpuan ku dah ilang dek akibat sakit yg tak tertahan..
weh.. serius nih ku menahan nk muntah!! dush~

smpi aje kat pulau "...." semua bersiap untuk snorkelling.. bukan kat tepi pantai.. tapi..
agak ke tgh sedikit.. mmg lah satu pengalaman yag amt menarik..
sementara tggu mereka terjun ke laut..
aku lak bersiap untuk memuntahkan segala malapetaka dlm badan ku.. huwaa..
encik kawan ku membantu ku.. syg bangat sama kamu!!! die tadahkan guna plastik.. wah..

sesudah muntah dgn jayanya dalam 2plastik (bnyk gler)
aku pun diberi sedikit biskut,air dan pepsi...hhehehe..
lega alhamdulillah.. lega aje.. kami terus bergambar.. yeah~
cantik gler weh tempat nih.. hehehhe..

sesudah habis snorkelling.. kami menuju ke PHI PHI ISLAND..
untuk makan tengahri di sana.. buffet~

mula2,takut2 jugak nak makan.. mana lah tahu tak halal kan..
encik kawanku pun g lah tny adakah makann ini halal..
jawab mereka halal.. kami pun percaya since tukang masak nye adalah org yang memakai tudung.. insyaAllah~

weh.. sedap kot makann itu.. huhu.. ada spegethi & nasi + lauk2.. ada sweet sour.. sedap~ =)
tapi,aku yang tiada kelaratan ini.. tak larat nak makan.. sbb br lepas muntah..
nasib lunch nye mmbuka selera.. ahaks..

setelah mkn,relax jap.. kami lpak kat tmpt souvenir..
hahahah.. encik kawan ku telah mengeposkan sekeping poskad tuk encik ajep di kl..
kasik bakar skit.. hahaha.. nice babe this island.. uhhuuuu..

setiba di tepi pantai tuk naik bOat..
ada org dtg jual frame gmbr.. weh,ada gmbr kami.. hahaha.. best.. 150baht plz.. mahal leh..
so.. tempat terakhir in this 1day trip is... my dream place...

MY DREAM PLACE AT PHUKET is KHAI ISLAND...
tak sbr nye nk smpi.. 1st thing encik kawan ku tny:"apa yg ko nak buat once ko smpi khai island?" aku jawab:"aku nk tgkp gmbr" hahahha.. smbil terseyum riang.. ngeh3..

hahahha.. nk tau apa.. once aku smpi khai island..
dpt kerusi baring.. aku tdo.. hahahaha.. siap berdengkur kata mereka..
sungguh haram J!!! penat weh.. ngantuk.. bdn aku pun letuh lps muntah.. sh**!!!!
aku terlepas beberapa jam!!!! arrrggghh~

setelah bagun dari tdo... aku relax minum coke.. makan biskut & jagung bakar~
dah pueh hati relax & kewl.. kini tiba masanye ke laut & berposing.. hahahha..
aku pun ke laut mmbawa roti untuk santapan ikan2 sekalian..

wah.. subhanaAllah.. indah nye ciptaan tuhan.. masyaAllah..
kagumnye aku tak terkata.. its very wonderful babe.. jejak aje kaki kat air.. ikan is merata2..
gler jernih air itu.. aku sgt terpaut.. lalu aku duduk di atas coral yg besar.. main air..
& bagi ikan makan.. hahaha.. ikan itu keliling aku.. nice nye!!! excited aku babe..
sgt ok cantik~ =) aku adalah sgt teruja yg amat!!!~

aku hampir nak bergambar sakan.. tapi,tetiba...... arrrggghh~
bateri kamera habis.. tidaaaaaakK!!~ sedihnye aku... sgt sedih.. huwaaa..
jadi,aku pun amik keputusan berjalan di sekeliling pantai..

beberapa second nak naik boat,baru aku teringt.. aku kn ada hp yg berkemera..
hahaha.. smpat lah sekejap bergambr.. click.. click.. sweeet.. =)

so.. after khai island.. kami balik ke hotel.. penat ok!!!
relax.. mandi.. rehat.. wah~

encik2 kawanku telah dikerahkan mencari charger kamera pada malam hari tuk gambr keesokannye..

titOn~
Unknown
wah.. today.. kami semua bagun awal..
berkobar2 nih nak g keliling pulau.. huhu..
menikmati indahnya ciptaan Allah swt~

tapi.keadaan mcm tak sebelahi kami.. hujan sey..
waduh.. agak renyai.. around 8am kitaorg dah kumpul kat lobi..
tggu van pelancong bawa kitaorg ke jeti..
relax.. dlm tuh ada dlm 7org.. sume ke satu destinasi!

smpi kat jeti.. aku ingt ada makann.. cume ada air panas yg aku tak minum..
adeih~busan! lapar... huwaaa.. pagi ku tiada sarapan!
then.. dgr taklimat.. hahah.. siap menyanyi lagi org tuh.. lwak tOl!
last taklimat.. die ada pesan.. kalo sesapa nak tukar ke hari esok disebabkan cuaca..
leh tukar date.. jadi kami pun amik keputusan tuk transfer ke esokan harinya..
layann.. tgok sume org naik speed boat,ku rasa jeles.. tapi,hari hujan.. pasti aku & encik kwnku tak selesa nnt..

so,kami di hantar balik ke patong beach.. encik kawanku minta kami dihantarkan ke tepi pantai aje.. jadi.. kami pun menikmati air laut patong beach.. nikmati? ahaks..
siap tangkap gmbr.. jalan2.. hoyey.. hoyey gituh.. ahaks~
shoot sana sni dgn aksi2 manja gituh.. ahhahha..

msa tuh baru kul pagi lagi ok..waduh!!
awal lagi nih.. hurm..
kami pun berjalan di sepanjang jalan.. hehhe.. =)
sepanjang jalan tuh mmg lah bnyk org jual souvenir.. mmg bnyk sungguh..
kalo tak pandai bargain,mmg teruk kene hentam.. wah~

setelah berjalan smbil mencari tempat tuk breakfast,aku sudah kepenatan..
kami masuk jungceylon(shoping complex) semata2 nak basuh kaki & bergambr kat butik arsenal.. hahha.. nak kasik hati pejal terbakar.. ngeh3... nih butik arsenal for real nih babe~

at last kami smpi ke hotel & janji jumpa balik kat lobi around kul 12.30.. hurm..

perut aku jgn cakap lah punya lapar.. dah tuh mood aku agak tak baik..
huh.. smpi bilik.. aku baring.. panas siot phuket nih.. huh..
tggu badan lega sat.. hurm.

~cerita amukan adalah disebalik tabir~ aahhahahha =)

kul 1tghari.. memandangkan sume landing baik..
aku kuar g cairo cari makann sendri.. lapar gler weh..
lps tuh lepak bilik dgn burin & tggu malam.. haih~

malam tiba.. wah~ happening sungguh~
kitaorg jalan kaki mkn kat tmpt 1st kami tiba di phuket..
alaaa ug srping roll die best gler tuh..
huhu.. aku makan hurm.. salad & udang bbq.. sedap beb.. sehingga menjilat jari..
lama gak lepak situh.. siap debat2 ngan encik2 kawan ku.. hahhaa..

around kul 11pm mcm tuh baru kami gerak dari kedai tuh..
seorg encik kawanku telah terlepas ngan lajunye ke BANANA.. haaa~
aku ngan yg lain berjalan sendri tuk ke hotel..

dalam perjalann,sempat lah kami usha2 hadiah yg nak bawa balik kl..
uhuu.. ada satu tshirt nih.. mmg sgt menarik perhatian ku~
"GOOD BOY GO TO HEAVEN,BAD BOY GO TO PATONG"
ahaks~ menarikkn.. kmi pun cube2 nasib tuk dptkan harga yg murah sbb aku cam nak beli bnyk... tapi,150bath is the last price.. so,kami plan nak cari kat tmpt lain.. heheh..
tamakkan? isk3.. dah murah,nak murah lg~ hurm..

so,kami pun jalan lagi.. jalan dan jalan..
ada jumpa tshirt tuh.. tp,bila tny harga.. lagi mahal dari yang 1st tuh.. wah!

jalan punya jalan.. aku naik tension..
mana kah simpang ke hotel nih? uhhh~
so,jalan lagi.. lor.. smpi ke hujung nih.. dah kat hard rock cafe.. siot sungguh..
penat gler weh.. smpi hotel.. mandi dan tdo.. tiada kelaratan lagi..

lagpun,esok pagi nak bagun awal lagi~ hehehhe =)
Unknown
HARI PERTAMA DI PHUKET
smpi kat phuket international airport,kitaorg trus beli tiket teksi nak ke patong beach.. wah!!! dah smpi.. yeay~ 150bath ok,bunyi cam mahal kan.. padahal.. hahhaha =p then.. almost 40minit gak ah perjalanan.. sepanjang jalan.. seorg kawan ku lah jadi tourist guard tak berbayar kami.. hahhaha.. bagus encik kawan ku ni.. seperti yg dia ckp.. kitaorg pasti akan disinggahkan kat travel agency milik teksi tuh.. wakakakka..

konon2 dah expert,encik kawan ku pun survey harga.. hehhehhe.. what??? ada hotel for only 300baht??? RM30 lah yer? canggih nih.. hehehhe.. ok,kita trus ke COAST STAR MANSION yer~ slm perjalanan tuh smpt lah berkenalan dgn warga msia gak yg dlm van tuh.. tapi,chinese lah.. couple.. hehhehe.. smpi aje kat hotel yg dimaksudkan, kami pun trun dan mula menyervey harga.. wah.. 30baht for real babe.. lalallalalalal~ kami g usha bilik itu.. agak sempurna..

tapi,mata aku dh nmpk hotel lain dari tgkp hotel tuh.. ngeh3.. hotel lain itu sgt cantik & dipanggil TONY RESORT!! agak mewah & lengkap with everything.. mcm 3star hotel gitu.. hehehhe.. so,aku pilih yang ini.. & seorg kawan ku pilih coast star mansion.. dekat aje bilik kitaorg.. siap leh hoi2 kat tepi tingkap.. (iye ke?) hahahha..

so,smpi bilik.. lepak jap.. relax.. tdo.. & tggu lunch time....
wah.. lunch time.. hurm.. kul 4 lunch time.. hahhaha.. gler ah lambat..
naik sengal otot2 aku.. hahhaha =p mau nye tak.. dari hotel jalan kaki kat 4km..
baru jumpa kedai makann yang halal lagi sedap & mmberangsangkan..
wah... sedap gler!!! canggih tol nasi goreng sini.. semuany amat sedap..
encik kawan ku siap makan nasi goreng dalam bekas buah nenas ok! nyummmy~
kedai nih.. sprig roll udang die gler cara!!! TERBAIK beb.. hehehhe =)

lps mkn.. lepak tepi pantai.. shoot gmbar sana sni..
layan angin pantai.. mmg masuyk.. aahhhh~nyaman gitu.. hehhe.. =)
pastu.. kami jalan lagi.. jalan lagi.. aku adalah sgt penat ok..
encik kawan ku keje nye gelak kan aku..
cam haram j!!!

dlm perjalann kami survey tuk amik trip 1day meredah pulau2 di phuket..
macam biasa.. encik kkawan2 ku survey & dpt yag terbaik.. hahhaha.. dlm tgh survey..
tertarik plak oleh ku untuk massage.. huhu..
aku buat foot massage.. dan encik kawan ku yang lain buat body massage..
wah~sedap gler.. layan.. tapi,hati ku hancur seketika.. krn mende yg tak brp best happen,membuatkan hati ku dlambung tsunami.. huwaaa =(

then.. dah jalan.. balik bilik & mandi2.. relax jap.. uhuuu...
dah siap.. jalan lagi.. makan kat KUSUMA.. jgn tak tau.. kedai org melayu nih..
hah.. makcik tuh pernah meniaga kat bangi tau.. dan lagi..
siap pakai tudung.. ada gak geng aku kat phuket nih yg pakai tudung.. acheh.. =)

gler babe.. aku makan lagi spring roll..
dah macam hantu spring roll dah aku duk kat phuket nih.. ahaks~
makan udang bbq.. makan.. & makan.. waaawawawa..
smpi kekenyangan tak hingat..
balik tuh.. kmi jalan kaki lagi.. mampuih aku kalo tiap2 hari mcm nih.. hahahha..
buley kurus ini~
Unknown
wah.. dari smlm aku takdpt tdo..
kes teruja nak ke phuket..
hahha.. last nite aku berkumpul ngan geng fren miami ku..
lama taklepak ngan diaorg.. lama tak tgok aksi2 dak laki tdo terbungkang.. hahhaha..
lama ak jumpa pejal & nazmin! rindu~
cume apit & yanti aje tak de..
hehheh..

wah,kul 4 kot aku dh bangun.. mandi & siap..
encik kawan ku leh lepak aje.. cheh.. lepas tuhu bau kelam kabut nk gosok jeans..
ada bau mengantuk lgi menjadikan aku mls nak bantu die gosok jeans..
hahhaha,padan muka! =p

well,since kul 5 encik kawan ku dah kol.. tnya kat mana & bla.. bla..
hahhahaha.. aku masih kat umah kot.. tggu encik kawan ku bersiap..
pejal & nazmin bangun.. tggu depa sarapan dulu..
alahai,rajin btol surirumah sorang tuh buat air panas.. acheh.. sungguh!

hahhaha.. dah tuh,gedebak gedebung,kul 5.45 baru kuar umah..
cari petronas dulu isi minyak & bla bla..
pastu pejal suh encik kawan ku drive,so leh laju skit (kata pejal) ahaks...
sian nazmin yang mengantuk.. hahaha.. dlm perjalanan die bantai tdo.. ngeh3.. =p

kitaorg smpi kat LCCT around 6.40am.. hahhaha..
kelam kabut,padan muka.. ngeh3.. smpi aje,trus jmp encik kawan ku..
& kami check in sesama..
wah.. trus naik flight ok.. xde tggu2.. nmpk sgt dah lambt.. hahhaa =p
around 8.25 waktu tempatan kami dah smpi.. time tuh sini br kul 7.25.. gler awal..

masa dlm flight.. huhu.. lapar gler..
2pack nasi lemak kot aku tibai.. hahaha.. sedap lah plak.. hahhaha..
sempat lah tdo jap.. encik kawan ku layan tgok luar..
yang encik kawan ku mmg dah bantai tdo siap berdengkur.. (eh,iye ke?) hahahha =p

Unknown
ok,fine.. mmg hati aku tgh dupdup dapdap
sbb nak mintk leave.. hahaha.. im going to phuket on 21st may nih..
4hari kot nak mintak cuti.. tapi,kerja bnyk gler..
waduh.. mmg pening & runsing sekali hati ku..

hurm.. aku decide nak hantar leave form on 12th..
tapi,tak tau bila date form tuh akn smpi ke tgn ku semula..
adoi.. memikirkan nye buat ku nak terkucil.. haih~
Labels: 0 comments | | edit post
Unknown
what a life..
what a dream..
this year gamaknya aku holiday to cameron 2kali ahhh~
hahahha.. gerek..

hurm.. last week (sunday-28/03/09)
aku kuar ngan dak2 aku..
hampir2 tak jadi kuar..
sbb nazmin & pejal ada dinner kat seremban..
hampeh tOl.. last minute baru bgathu..
sian zue & apit yang beriya nak kuar..
but,at last... atas pujukan zue.. kami kuar gak..
huhu.. janji kul 2.30..
around kul 4 baru kuar.. ngeh2.. nih sume gara-gara "papa" yg baru bangun tdo.. uhuuu~

so.. kami ke mines..
anas di bawa sekali.. yeah.. bawa die jalan2.. hehe..
suke die jalan2.. ahaaa~
hepi nye aku..
then.. kami g makan sbb sgt lapar kot tak mkn tghari lagi.
kemana lagi aku kalo bukan kenny rogers.. hehehe =)

sedang mkn.. bermain2 ngan anas..
gurau2 senda ngan budak2 nih..
adik aku fahdli call.. kata mmbe dia xcdn kt tapah..
OMG.. there are OTW to cameron.. konvoi lah konon..
naik LC.. hurm.. sabar jerk lah..
so,nak tak nak.. i & my hubby have to leave boyzue & apityanti..
nak g bawa balik mmbe adik aku yang cedera parah kat hospital tapah..

so,kul 6pm aku gerak dari mines..

aku tahu tapah.. tapi,tak tau kat mana spital..
so,aku kol apeng-die kata die tahu jalan from tnjung malim aje.. adeih..
kol adzim lak die tak angkt.. mungkin die curiuos kot tgok number aku(dah lama xcall)
then,aku kol wan nurli.. oh,thanks.. die tahu.. & die bagi direction to my hubby..
thanks to wan nurli.. hephep..

on the way to tapah..
jalan agak clear.. aku tdo ngan lena..
tp,tetiba terjaga sbb kilat.. aucchhh~hujan lebat rupanye..
astaghfirullah.. ada xcden rupanye.. teruk tuh..
then.. speed beberapa kilo,ada lagi 1 xcden..
wah,terus aku tak jadi tdo.. hurm.. bukan pe.. adam ngantuk..
bahaya.. so,im drive him.. & he drive the car.. hahahha =p

around 7.30 baru smpi hospital tapah..
giler.. almost 2hr!!! wah.. nih naik ferrari kah?
hahaha.. laju gler.. smpi sana.. tgok kan budak2 nih..
kesian gler.. jalan pun terdengkot2.. haha,cacat.. isk3..
bila nak buat keputusan for that nite.. bnyk lah hal berlaku..
nih gara2 budak kecik baru nak bljr notty..
adeih.. sapa suh kuar umah tipu makbapak..
kan dah aku yg dewasa nih menjadi mangsa untuk mengcover..

adoi hai.. adik2 aku lak dah berlepas ke cameron.. (budak2 tuh mmg lah lasak) sah adik2 aku!!!

so,bila dah bincang..
mintak pendapat parents aku & my hubby..
we all going to stay at tapah..
sbb hujan lebat gler..
sapa plak nak bawa balik moto si mangsa..
takkn aku nak biar kan adik2 aku kene hujan di malam hari form tapah to KL..
no way babe.. pening kpl aku pk kan perangai si mangsa xcden yg bermasalah tuh..
huhu.. tension!!!
sapa suh menipu makayah lagi..
tak pasal adik aku jadi mangsa.. ggggrrr!!!

on the way nak cari hotel at tapah..
adik aku-faqih call..
tnya semua dah setel lum.. aku jawab dah..
tny diaorg macmana..
diaorg kata nak tdo surau? hah~surau?
erm.. *wondering* then,adam kata..
kita naik cameroon sbb pk kan kesian adik2 aku nnt merengkok kesejukan..
bukannye budak2 tuh ada sen nak duk hotel..
isk3..

tp,sbnrnya.. aku amat cuak bila adam kata nak naik cameron..
udah ler jalan nye simpang siur.. hujan lebat lak tuh.. kabus gler tebal..
& the best part is.. jalan ke cameron mana ada lampu..
wah~riso nye aku.. tapi,sbbkan ada adam di cc ku.. ahaks~
aku yakin dgn die..
sgt cemas ah dlm perjalann.. gler tegang aku time tuh.. hahaa =p

smpi kat atas,trus jumpa adik aku..
sian diaorg.. haha-dgn baju hujan tgh mkn kat warung..
isk3.. tak pe.. ayah kata-anak laki kene lasak.. hehe..
so,kami pun mula pencarian mencari hotel..
ada 1 hotel nih.. sewany rm700++ semalam.. hah!! gler~xde maknye nak bazir bnyk tuh..
cari2.. jumpa satu uncle (indian) die kata die ada apartment bagus leh sewa.. 3 bilik.. RM300/-
bincg2 ngan adam.. adam mintak rm250/- die bagi..
so,layan lah.. g apartment tuh.. wah.. agak mewah ah apartment tuh..
sume ada.. smpi aje apartment tuh..
aku suh budak2 yg cedera tuh get rest.. smntara aku & adam g beli makanan..

kitaorg kuar.. singgah kedai runcit beli tuala..
beli roti & cheese tuk breakfast esoknye..
& beli mee goreng & kuew tiew tuk mkn malam..
smpi umah,budak2 nih punya kebulur tak hingat.. haha..
mkn & mkn ubat.. lepak jap tgok AF..
riuh rendah apartment tuh ngan 5org laki..
bising gler.. hahaha..

lbih kurang kul2 pg,br sume masuk tdo..
mmbe adik aku tdo satu bilik.. adik2 aku satu bilik..
& aku satu bilik.. adam lak tdo luar.. sian adam.. tapi,nak buat mcmana kan.. hurm~

hehhee.. so,esok nye kami bangun awal..
makan breakfast yang aku sediakan..
faqih bawa moto fahdli.. & fahdli bawa moto kwan adik aku tuh..
amboi laju gler diaorg bawa.. adam pun mcm biasa lah bawa kete racing kan..
hehehe =)

so,kami benti makan jap kat tapah..
dan teruskan perjalanan.. uhuu~ smpi umah around 11am kot macmtuh..
so,aku trus masuk tdo dgn jayanye.. hehe =)

sekian~
Labels: 0 comments | | edit post