Daisypath Anniversary tickers
Unknown
botol ni ada sejarahnya tersendiri..

Inilah botol pertama yg aku beli semasa aku mula2 masuk kerja.. mmmm..
kalo nk ikutkan, hampir 7tahun botol ni ikut aku..
sebati? sgt amat kot! udahlah aku mmg xminum air bancuh..
maka, tidak sama mcam kwn2 opz yg lain-aku tidak punya "mug"..
hanya ada botol air tuk ilangkan dahaga..

kadang2 isi penuh..
sume air sejuk..
kadang2 isis penuh gak..
air sejuk banyak+air suam sikit.. jaga body la konon.. ahaks..

tp,bila time datang haus tuh,tadah skit,
trus glup aje.. ala-ala mcm guna "mug" gitu.. hehehe..

cume, setahun kebalakangan ni, botol ni punya maksud tersendiri..
punya memori yg aku tidak mahu padam..
kenangan yg sgt manis untuk dikenang..
botol ini seakan penghubung untuk melelahkan penat bekerja..
botol ini seakan punca alasan tuk berborak..
botol ini seakan menjadi penyebab kemesraan..

Tp, sebulan lepas.. botol air ni tetiba jatuh sakit.. pembukanya pecah..
dah cube tampal guna UHU.. malah aku try guna GAM GAJAH..
Tp,masih xmahu.. kata seorg kwn opz aku, xelok mende minum tuh.. nnt air kene gum tuh..
bila pikir, betul jugak..
tp, hati yg tidak rela melepaskan kenangan itu, masih berdegil mahu menyimpannya..

sehari. seminggu.. sebulan.. botol air ini sudah tidak mampu digunakan..
ahhhh.. bulan puasa pn dah nk tiba.. xperlah.. bulan puasa ini, aku tidak gunakan nya..
sementara mencari yg baru.. buang aje la.. lgpn, tidak elok untuk kesihatan..
tp, kenangan itu aku mahu simpan.. kenangan itu aku ingin semat..
jadi, ku pusarakan nya dalam tong sampah opz ku dgn mengambil gambar paling cantik..

BOTOL AIRku, kamu yg menyimpan sejarah manis itu, akan ku kenang smpi bila2.. biarpun, ia bukan apa2.. tp, ia cukup membahagiakan.. TERIMA KASIH..

0 Responses

Post a Comment