Daisypath Anniversary tickers
Unknown
Last weekend follow family mertua sambut convocation adik ipar.. Jumaat malam after work kitaorg gerak ke sana.. follow hiway plus terus exit Ayer Keroh.. Tak jauh dari situ dekat dengan mall Mydin, Homestay area situ.. Nama taman tu.. 

Sampai aje homestay, lemau.. hahaha.. eventho perjalanan just take 2hours, tapi kitaorg gerak lambat.. Tunggu Pija balik umah jap, then ke umah parents aku.. Salam diaorg and jumpa Nenek.. Tiap kali nak jalan jauh, rasa tak lengkap kalau tak jumpa ibu ayah and salam depa.. Dah terbiasa, moga direstui selalu.. hehe.. 

Kebetulan minggu ni nenek ada umah parents aku.. Lepak sni plak slps dah berbulan-bulan kat umah mak long aku.. Biasalah, dah tua2 ni, ayah and ibu ku pun nak cari credit jaga org tua kesayangan mereka.. Bahkan indahnya bila org tua kita masih mendoakan kebahagiaan kita.. Moga-moga doa nenek buat kedua ibu dan ayahku dikabulkan.. Aamiin..

Eh, meleret dah! Okey, lepas salam jumpa ibu ayah and nenek, peluang tuk jumpa peluk and geget Fayyadh haruslah tak dilupakan.. hehehe.. nanti rindu~~~

So, selepas gedegang gedegung, by 11pm baru kitaorg gerak.. 1 beg je pun aku bawa tuk kitaorg laki bini.. setel kemas and gerak.. kebetulan masa berhenti isi minyak, jmp parents mertua ku.. so, we gerak together.. macam aku kata awal tadi, perjalanan pendek 2 jam tu tetap buat aku layu di tasik madu.. kul 1 pagi baru sampai.. hahaha.. sampai je terus kakak ipar aku tanya nk makan apa sbb nk order makan malam.. lol.. riang ria perut aku nyanyi makan nasi goreng.. 

Homestay yang kami stay ni not bad.. ada 3 bilik, 2 bilik air dan dapur di lengkapi brg2 masak.. dapur gas, heater, periuk nasim peti sejuk dan pinggan mangkuk lengkap.. senang kata, mudah lah nak memasak.. Air cond disediakan di ruang tamu dan di bilik utama.. 

2 bilik katil queen size and 1 bilik belakang katil bujang.. Memandangkan kakak ipar ku punya 2 anak & seorg bibik, dah tentu kakak ipar amik bilik kedua.. hehe.. luas skit dan mudah tuk anak2nya bersiap.. 

tuk kami yang masih mood honeymoon, katil single is just perfect for us.. hihi.. muat hokey eventho makcik tembam! hahaha.. 

Homestay kami ni corner lot, mmg luas ler laman umah tu, sonok anak2 yong (kakak ipar) aku bermain.. lepak.. So, kalo korang ada yang dtg tuk g konvo sedara mara atau adik bradik dekat UTEM (Universiti Teknikal Malaysia Melaka) atau ada nak g wedding/majlis area kawasan Ayer Keroh atau Bukit Katil, boleh lah stay kat homestay ni.. 

check out below for homestay details.. 


Enjoy, Bon Voyage,
MiaAurora
0 Responses

Post a Comment