Daisypath Anniversary tickers
Unknown
huhu.. dah hari ketiga nih..
cepatnye masa berlalu.. acheh..
heheh.. so.. today kamu sedikit lewat bangun..
mau nye tak.. smlm penat gler ok! hahha..

so,today van pelancong tuh terpaksa menggu kami..
masa pihak hotel call bilik bgthu van dah tggu.. encik2 kawanku masih blum bangun...
what? nasib masa aku kol,dema angkat kol.. waduh.. 10minit kasik mereka siap..
kesian mereka yg menggu dlm van.. kami yg lambt..
mengucapkan maap.. hahha.. so.. van pun bergerak lagi.. dan mengutip 2mat salih & 2chinese.. hehhe..

smpi kat jeti.. aku diberi pelakt biru.. smlm orange.. heheh..
lmbt puny hal,talk dah separuh jalan.. gler best talk this time.. lawak gler.. hahhaha..
dlm masa 5minit mcm tuh.. kami dah bersiap g ke boat masing2.. b4 tuh kami sewa fin 100baht.. hurm.. pakai kah aku nnt? iks3.. =p

gler weh.. kat 40minit dlm boat.. huh! aku siap leh tertdo nih.. begituh juga dgn encik kawan ku..
tdo weh.. angin sedap nih.. huhu..

smpi kat MAYA BAY.. tempat yg sgt cantik..
subhanaallah.. air laut andaman nih.. biru sungguh.. jernih gler.. cantik nak mampus!!! huhuh~
tapi,ombak kuat gler.. gler cuak weh.. perut aku lak tak sedap.. ah sudah..
ni simptom2 sakit ku dtg.. allahukabar.. jejak jerk kaki aku kat pantai..
aku mencari toilet.. 1=kerana nak terkucil..2=kerana isi perut ku nak kuar.. huwaaa..

badan ku dah tak selesa.. ku sgt tension.. encik kawanku mencarikan air tuk ku..
aku lak.. sibuk mandi air laut.. hahha.. best gler walaupun kpl ku ada sedikit weng..
kat sni kitaorg ada masa 40minit tuk main air.. haha.. tpi,serius babe.
syok gler sbb ombak kuat.. & persisiran pantai nye agak dlm lah gak.. isk3..

cian boat2 sume.. nak parking pun payah sbb ombak yang mengganas..
teringt lak aku kat tsunami.. uhhh~
dimana2 pun ada signboard tsunami.. masyaAllah.. takut jugak aku dibuatnye..

so,after 49minit kami berkejar naik ke boat.. sbb boat tak leh parking lama..
hahhaha.. kepantasan siot.. isk3.. tapi,perut ku masih blum lagi sedap.. huwaaa..
dlm perjalann.. kami jumpa pulau james bond.. dan bermacam2 ah pulau yg cantik..
encik kawan2 ku yg ambil gmbr..
kerana tumpuan ku dah ilang dek akibat sakit yg tak tertahan..
weh.. serius nih ku menahan nk muntah!! dush~

smpi aje kat pulau "...." semua bersiap untuk snorkelling.. bukan kat tepi pantai.. tapi..
agak ke tgh sedikit.. mmg lah satu pengalaman yag amt menarik..
sementara tggu mereka terjun ke laut..
aku lak bersiap untuk memuntahkan segala malapetaka dlm badan ku.. huwaa..
encik kawan ku membantu ku.. syg bangat sama kamu!!! die tadahkan guna plastik.. wah..

sesudah muntah dgn jayanya dalam 2plastik (bnyk gler)
aku pun diberi sedikit biskut,air dan pepsi...hhehehe..
lega alhamdulillah.. lega aje.. kami terus bergambar.. yeah~
cantik gler weh tempat nih.. hehehhe..

sesudah habis snorkelling.. kami menuju ke PHI PHI ISLAND..
untuk makan tengahri di sana.. buffet~

mula2,takut2 jugak nak makan.. mana lah tahu tak halal kan..
encik kawanku pun g lah tny adakah makann ini halal..
jawab mereka halal.. kami pun percaya since tukang masak nye adalah org yang memakai tudung.. insyaAllah~

weh.. sedap kot makann itu.. huhu.. ada spegethi & nasi + lauk2.. ada sweet sour.. sedap~ =)
tapi,aku yang tiada kelaratan ini.. tak larat nak makan.. sbb br lepas muntah..
nasib lunch nye mmbuka selera.. ahaks..

setelah mkn,relax jap.. kami lpak kat tmpt souvenir..
hahahah.. encik kawan ku telah mengeposkan sekeping poskad tuk encik ajep di kl..
kasik bakar skit.. hahaha.. nice babe this island.. uhhuuuu..

setiba di tepi pantai tuk naik bOat..
ada org dtg jual frame gmbr.. weh,ada gmbr kami.. hahaha.. best.. 150baht plz.. mahal leh..
so.. tempat terakhir in this 1day trip is... my dream place...

MY DREAM PLACE AT PHUKET is KHAI ISLAND...
tak sbr nye nk smpi.. 1st thing encik kawan ku tny:"apa yg ko nak buat once ko smpi khai island?" aku jawab:"aku nk tgkp gmbr" hahahha.. smbil terseyum riang.. ngeh3..

hahahha.. nk tau apa.. once aku smpi khai island..
dpt kerusi baring.. aku tdo.. hahahaha.. siap berdengkur kata mereka..
sungguh haram J!!! penat weh.. ngantuk.. bdn aku pun letuh lps muntah.. sh**!!!!
aku terlepas beberapa jam!!!! arrrggghh~

setelah bagun dari tdo... aku relax minum coke.. makan biskut & jagung bakar~
dah pueh hati relax & kewl.. kini tiba masanye ke laut & berposing.. hahahha..
aku pun ke laut mmbawa roti untuk santapan ikan2 sekalian..

wah.. subhanaAllah.. indah nye ciptaan tuhan.. masyaAllah..
kagumnye aku tak terkata.. its very wonderful babe.. jejak aje kaki kat air.. ikan is merata2..
gler jernih air itu.. aku sgt terpaut.. lalu aku duduk di atas coral yg besar.. main air..
& bagi ikan makan.. hahaha.. ikan itu keliling aku.. nice nye!!! excited aku babe..
sgt ok cantik~ =) aku adalah sgt teruja yg amat!!!~

aku hampir nak bergambar sakan.. tapi,tetiba...... arrrggghh~
bateri kamera habis.. tidaaaaaakK!!~ sedihnye aku... sgt sedih.. huwaaa..
jadi,aku pun amik keputusan berjalan di sekeliling pantai..

beberapa second nak naik boat,baru aku teringt.. aku kn ada hp yg berkemera..
hahaha.. smpat lah sekejap bergambr.. click.. click.. sweeet.. =)

so.. after khai island.. kami balik ke hotel.. penat ok!!!
relax.. mandi.. rehat.. wah~

encik2 kawanku telah dikerahkan mencari charger kamera pada malam hari tuk gambr keesokannye..

titOn~
0 Responses

Post a Comment