Daisypath Anniversary tickers
Unknown
2-3 minngu ni, aku didengkan dengan 2 biji album shnee yang aku beli hampir 4bulan lalu.. bukan la apa.. aku ni jenis xsuke dengan radio.. sebabnya.. malas nk dengar celoteh DJ2 radio yg bukan2.. maksudku.. bukan lah DJ yg bukan2.. tpi, pemanggil yang bukan2 lalu DJ melayan pun jadi bukan2.. naik menyampah kadang2.. konsep aku senang, setiap kali aku naik kereta di mana aku harus drive, akan pasti bertemu dengan JEM.. kan KL ni.. everywhere is JEM.. Harusla aku dengar lagu bagi meredakan hati yg nk hangus melayan JEM.. hahaha.. maka dengan itu, semenjak aku punyai kereta, aku memanglah hanya dengan CD atau lagu2 dari USB aku.. Pernah dulu, rajin juga aku buka radio HOT.FM semasa Fara Fauzana dan FBI lead in d muning, lepas diaorg buat pertukaran dan rombakan, aku pn buat pertukaran.. hehe..

So, nak citer pasal album SHINEE ni sebenarnya, smpai hari ni - aku rasa genaplah aku ulang reverse and pusing2 nyanyi and dengar 2buah album SHINEE yang terbaru ni.. syiok ooooo.. mmg xbusan langsung.. hiks.. rasanya mcam dh hampir sume lagu ku hafal and translate kepada BM.. hehe.. 

Kalaulah ibu tahu ini kerja ku.. hahaha.. kalau lah ibu tahu sepnjang perjalanan, anaknya hanya dengar lagu korea and bukan tazkirah atau ayat2 al-Quran, pasti panjang bebelnya.. hehe.. Ooppss.. maka dengan itu, tiap kali aku berada dlm kereta and masih dalam perjalanan, tepat pukul 7-8pm, akan ku pasang radio IKIM.. hehe.. Sepanjang tinggal dengan ibu dan ayah, mmg sudah terbiasa, naik kereta ayah, dengar radio IKIM, naik kereta ibu pun sama.. Early in d morning, kalo bangun, radio IKIM tu yang ibu buka dulu, tazkirah subuh gitu, begitu juga dengan time Maghrib.. Jadi bila sudah tinggal sendiri bersama suami, tabiat tu datang sendiri, pagi dan waktu Maghrib, radio IKIM menjadi santapanku.. begitu juga ketika sedang berada didapur dan tengah memasak.. tabiat ni ku contohi dari ibuku.. (terima kasih ibu ayah, didik along dengan ilmu agama, pendedehan awal yang kalian bawakan-teramat bermakna buatku)

So, balik pada album SHINEE tadi (kirenya aku ni nak amik konsep balance dunia dan akhirat, dengar juga Ceramah Tazkirah dan ayat2 Al-Quran, tp dlm masa yg sama - aku masih di ambang memenuhi nafsu duniwiku, uhuuu).. hah.. album SHINEE tadi.. inilahnya tracklist lagu2 yang sedang bergema di dalam kereta aku sekarang, setiap kali aku yang start enjin.. Lets check it out..

SHINee 3rd Album : "DREAM GIRL" Chapter 1 - The Misconceptions of You

Track List :

1. Spoiler (Lyrics by Jonghyun)
2. Dream Girl
3. Hitchhiking
4. Punch Drunk Love
5. Girls Girls Girls
6. Aside
7. Beautiful
8. Dynamite
9. Runaway

SHINee 3rd Album : "WHY SO SERIOUS" Chapter 2 - The Misconceptions of Me

Track List :

1. Nightmare
2. WHY SO SERIOUS
3. SHINee (Medusa I)
4. Orgel (Lyrics by Jonghyun)
5. Dangerous (Medusa II)
6. Like A Fire
7. Excuse Me Miss
8. Evil
9. Ddeonaji Meothae (Sleepless Night) (Lyrics by Shim "Max" Changmin TVXQ)


Well, between this 2 album, aku lebih suke mainkan CD Chapter 2. - The Misconceptions of Me.. layan.. hehehe.. and paling tertarik with lagu Nightmare & Dangerous.. Well, well done SHINEE!!

SHINee - From Left : Onew, Taemin, Jong Hyun, Min Ho, Key

0 Responses

Post a Comment