Daisypath Anniversary tickers
Unknown
Sama seperti hari-hari biasanya, aku bangun pagi-pagi untuk menunaikan kewajipan sebagai seorg isteri, hamba Allah dan pekerja.. Menemani sang embun menanti kedatangan mentari pagi.. yang pasti akan bermula dengan jem disetiap penjuru kota..

Maha Suci Allah yang masih memberikanku kesempatan merasakan nikmatnya menghirup segarnya udara subuh hari ini, yang masih memberikanku kesempatan untuk memperbaiki diri, yang masih memberikanku kenikmatan atas nikmat sehat, iman dan islam yang aku berharap untuk selalu ditetapkan hingga nyawa meninggalkan badan.

Menurut kalender Masihi, hari ini adalah  1st October 2013 bersamaan dengan tarikh lahirku yang ke 29 (penghujung 20s org kata). Makanya, hari ini menjadi begitu bermakna bagiku.. Hari dimana dulu ku dilahirkan.  Ucapan selamat dan doa dari keluarga, dan sahabat mengalir deras menghiasi inbox hpku, facebook, whats app, dan sume chats apps.. Tak kurang juga ada yg menghadiakan ku kad2 ucapan di ofis..  Semua memberikan kata-kata indah dan penuh makna.

Pagi ini aku terbangun dengan penuh kesyukuran. Bersyukur masih diberikan kesempatan untuk menghidupkan sepertiga malam, 'bercengkrama' dengan Sang Pemilik jiwaku.

Alhamdulillah,,,,
29tahun yang lalu ketika pertama kalinya aku melihat dunia. Tanpa terasa masa berlalu dengan begitu pantas.. Ya Allah, kini aku sudah dewasa,  jadikanlah aku khusuk dan tawadhu dalam menerima hikmah dan berakahMu.
Ya Rabb.. Hari ini bertambah usia dalam kiraanku dan berkurang pula usiaku dalam kiraanMu.

Tidak terasa.....
Hari demi hari terus berganti...
Minggu ke minggu terasa singkat sekali,...
Bulan bersilih ganti
Tahun berganti tahun,,
Ya Rabb....
Terasa singkat sekali masa...

"Ya Allah,, terima kasih untuk setahun yang luar biasa yang Engkau berikan kepadaku, Terima kasih untuk jalan yang Engkau lapangkan, dan segala kemudahan yang Engkau berikan.
Rabb, Terima kasih untuk pelajaran yang Kau berikan, bahwa semua akan indah pada waktunya. Engkau bukakan mataku, bahwa walaupun sering ku rasa pahit dan perih, rancanganmu selalu yang terbaik dan indah.. Ya Rabb..setahun ini aku banyak belajar tentang hidup. Belajar bahwa semua yang ada di dunia ini hanya milikMu semata. Semuanya bisa Kau ambil kapan saja dan Kau gantikan dengan kehendakMu. Ya Allah, ajarkan padaku agar tidak meminta kembali apa yang hilang, tapi ajarkan padaku untuk percaya bahwa apa yang Engkau berikan adalah yang terbaik"

Kupasrahkan setiap hembusan nafasku, setiap langkahku hanya kepadaMu sekarang dan selamanya.
Semoga hari ini dan akan datang, aku menjadi lebih baik dari yang terbaik,.

Make a wish...............

Dihari ulang tahunku ini, aku ingin mengirim doa untuk sepasang bidadariku. Ayah dan Ibu yang sangat aku sayangi.. Kedua Ayah dan Ibu Mertuaku,
Ya Allah, berikan kesihatan, perlindungan dan cintaMu untuk mereka.. Permudahkan urusan mereka untuk terus dekat pdMu.. Dalam setiap doaku, berharap agar aku bisa menjadi anak yang dapat mereka banggakan.. Aamiin.

Teristimewa juga untuk suamiku, 
Ya Allah, murahkan rezeki suamiku, permudahkan urusannya, beri perlindungan padany, berikan dia kekuatan dalam membimbingku ke jalanMu.. Semoga kasih sayang dan cinta kami hingga ke JannahMu.. Aamiin..

Buat adik bradikku,
Ya Allah, kau kurniakan mereka hati2 yang mencintaiMu, murahkan rezeki meraka dan permudahkan setiap urusan mereka.. Semoga kasih tali persadaraan ini berkekalan hingga ke syurgaMu.. Aamin..

Ya Allah,,,,,
Panjangkanlah usiaku agar aku dapat hidup dan menjadi bermanfaat bagi ummatMu yang lain.

Ya Allah,,,,
Jadikanlah aku termasuk ke dalam hambaMu yang senantiasa bersyukur terhadap rezeki dan anugrah yang Engkau berikan.

Ya Allah,,,,
Jadikanlah sisa hidupku sebagai kebahagiaan.
Aamiin Ya Rabbal Alaamiin..

Bismillah,, .Akan kuatkan semangat dalam jiwaku untuk menjadi yang terbaik untuk agamaku, keluargaku dan orang-orang yang aku cintai dan mencintaiku karana Allah.

Semoga aku dapat memanfaatkan sisa umurku dengan sebaik mungkin dengan kebaikan-kebaikan dalam pelbagai bentuk. Ya Rabb dengan penuh harap aku memohon semoga Engkau meredhai setiap hembusan nafasku, degupan nadi dan jantungku, desir rasaku, kejapan mataku, langkah kakiku dan setiap tindakanku.

Selamat Hari Lahir Azmilia....
Keep Smile...Keep Stronger as ever...
Allah always beside you.


*Terima kasih untuk semuanya atas doa dan ucapan yang diberikan, Semoga doa-doa yg diberikan, dimakbulkan oleh Allah SWT, tidak hanya untuk ku, tetapi kepada semua yang telah mengucapkan kata-kata indah hari ini.. Semoga Allah return and rewards all who doa for me with many2 joy and happiness.. Aamiin..
0 Responses

Post a Comment